کد خبر: 334960
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

کمال دهقانی فیروزآبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

آمریکایی‌ها از روی استیصال ظریف را تحریم کرده‌اند/ ظریف موقعیت مثبتی برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل ایجاد کرده است/ مقبولیت و محبوبیت ظریف در بین دیپلمات‌ها جهانی است

کمال دهقانی فیروزآبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: سیاست خارجی و شخص دکتر ظریف عملکرد موفق و قابل دفاعی از خود ارائه داده و توانسته‌اند موقعیت خوبی در عرصه بین‌المللی برای جمهوری اسلامی فراهم کنند، ولی اینکه ما چقدر توانسته‌ایم از این فضا و فرصت استفاده کنیم جای بحث دارد.

آمریکایی‌ها از روی استیصال ظریف را تحریم کرده‌اند/ ظریف موقعیت مثبتی برای جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل ایجاد کرده است/ مقبولیت و محبوبیت ظریف در بین دیپلمات‌ها جهانی است
کد خبر: 334960
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست خارجی و شخص دکتر ظریف عملکرد موفق و قابل دفاعی از خود ارائه داده و توانسته‌اند موقعیت خوبی در عرصه بین‌المللی برای جمهوری اسلامی فراهم کنند، ولی اینکه ما چقدر توانسته‌ایم از این فضا و فرصت استفاده کنیم جای بحث دارد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌وگو با اعتمادانلاین، عملکرد ظریف وزیر امور خارجه کشور را مثبت قلمداد کرد: وزارت خارجه و خصوصاً دکتر ظریف طی این سال‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. وزیر خارجه در طول دوره برجام و دشوارترین زمان، که طول تحریم‌ها بوده است، عملکرد بسیار خوب و قوی‌ای داشته که نشانگر دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بخشی از این موفقیت به منطق و راهبرد درستی برمی‌گردد که جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل دارد. این منطق از استراتژی خوبی ناشی می‌شود که در مقابل همه مسائل منطقه مثل بحران سوریه و یمن و... داشته‌ایم و البته نباید فراموش کرد که نهادهای تصمیم‌گیر همه منطق درستی داشته‌اند.

نماینده مردم تفت و میبد در خانه ملت بخش دیگر این موفقیت را به «تبیین درست موقعیت برای دستگاه دیپلماسی کشورمان» مربوط دانست: بخش دیگر این موفقیت به دلیل تبیین سیاست‌های درست توسط دستگاه دیپلماسی و فعالیت‌های دیپلماتیکی است که مجموعه دستگاه دیپلماسی در حوزه سیاسی و روابط اقتصادی و چندجانبه در پیش گرفته است.

دهقانی فیروزآبادی همچنین افزود: بخش دیگر این موفقیت هم به شخص خود ظریف برمی‌گردد. به دلیل ویژگی شخصیتی و تسلطی که ایشان دارد، او را شخصی حرفه‌ای می‌دانیم و از نظر منطق و قدرت بیان و تسلط بر کارش و مقبولیتی که در بین دیپلمات‌های دنیا دارد، شاید بتوان این‌طور گفت که افراد کمی در جهان شبیه او هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که «عملکرد ظریف و دستگاه دیپلماسی ما چقدر توانسته راهی برای منافع ملی در عرصه بین‌الملل باز کند»، توضیح داد: سیاست خارجی ما و موقعیت‌هایی که مثل توافق برجام خلق شده، فضای خوبی برای کشور و منافع ملی در عرصه بین‌الملل ایجاد کرده است، ولی اینکه ما چقدر توانسته‌ایم از این فرصت استفاده کنیم جای بحث دارد.

دهقانی در پایان درباره اینکه تحریم ظریف توسط آمریکا توانسته مانعی در برابر پیشبرد اهداف او ایجاد کند یا خیر، گفت: این تحریم نه تنها خللی در پیشبرد اهداف ظریف ایجاد نکرده، بلکه عملکرد او را دوچندان کرده است. الان فرصت بهتری برای دکتر ظریف پیدا شده است که منطق درستش را تبیین کند. آمریکایی‌ها از روی استیصال دکتر ظریف را تحریم کرده‌اند و این باعث اقتدار بیشتر ایشان و سیاست خارجی و روابط خارجی ایران در عرصه بین‌الملل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها