کد خبر: 334598
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

احداث بنای یادبود «هولوکاست» در مغرب

برخی منابع از موافقت مغرب با تصمیم یک سازمان آلمانی در خصوص احداث بنای یادبود و مرکز آموزشی«هولوکاست» در نزدیکی شهر مراکش خبر دادند.

احداث بنای یادبود «هولوکاست» در مغرب
کد خبر: 334598
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| دو فعال مغربی از دولت این کشور خواستند تا درباره موافقت با تصمیم یک سازمان آلمانی برای احداث بنای یادبود و مرکز آموزشی هولوکاست در نزدیکی شهر مراکش توضیح دهد.

«حمید الوالی» در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که دولت مغرب بایستی درباره حقیقت گزارش‌های مربوط به احداث بنای یادبود هولوکاست در مراکش توضیح ارائه کند.

«هولوکاست» اصطلاحی است که صهیونیست‌ها از آن درباره ادعای کشتار شش میلیون یهودی به دستور «آدولف هیتلر» در دوران جنگ جهانی دوم (1939-1945) استفاده می‌کنند و مدعی هستند که این تعداد از یهودیان با هدف نسل‌کشی در کوره‌های آتش، سوزانده شده‌اند.

برخی رسانه‌های مغرب به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» گزارش دادند که سازمان غیردولتی آلمان با نام «بیکسل هیلبر» تصمیم دارد بنای یادبود هولوکاست و یک نمایشگاه را در فاصله 26 کیلومتری جنوب شرقی مراکش احداث کند که نخستین بنا از این دست در شمال آفریقا خواهد بود.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، «عزیز هناوی» نویسنده و فعال مغربی مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: «آیا مغرب تا این اندازه به مرکز فسادی برای صهیونیست‌ها و تبلیغات صهیونیستی تبدیل شده است.»

او افزود: «چرا بنای یادبود قربانیان تروریسم واقعی صهیونیست‌ها و جنایت آن‌ها علیه فلسطینیان و سرزمین فلسطین در طول بیش از 70 سال گذشته، احداث نمی‌شود.»

او خواستار توضیح دولت مغرب در این باره شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها