کد خبر: 334580
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۴:۲۲:۳۲
| |

برنده صلح نوبل درباره طرح عربستانی-اماراتی برای تجزیه یمن هشدار داد

«توکل کرمان» ضمن اعلام اینکه اختلافات بین عربستان و امارات در یمن صوری است، درباره طرح آنان برای تجزیه این کشور هشدار داد.

برنده صلح نوبل درباره طرح عربستانی-اماراتی برای تجزیه یمن هشدار داد
کد خبر: 334580
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۴:۲۲:۳۲

اعتمادآنلاین| توکل کرمان، فعال حقوق بشر یمنی و برنده جایزه صلح نوبل، درباره طرح متجاوزان سعودی و اماراتی برایتجزیه یمن پرده برداشت.

او در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: می‌توان گفت که اختلافات بین عربستان سعودی و امارات در یمن صوری است.

این برنده نوبل صلح همچنین نوشت: در حالی که توافق بین ریاض و ابوظبی جوهری و اساسی است و دو کشور در زمینه تقسیم یمن با هم اتفاق نظر دارند؛ در موارد متعددی نیز از جمله تعداد بخش‌ها پس از تقسیم این کشور، به شدت با هم اختلاف نظر دارند.

کرمان همچنین نوشت: چه کسی باید به عربستان سعودی و امارات این مطلب مهم را بفهماند و آن‌ها را نصیحت کند که تلاش برای تقسیم یمن، تنها به فروپاشی این کشور نمی‌انجامد بلکه این هرج و مرج کشور‌های آن‌ها را نیز فرا خواهد گرفت و این دو کشور را نیز از بین خواهد برد. همچنین چه کسی این دو کشور را نصیحت می‌کند که «شما توانایی تحمل پیامد‌ها وعواقب بسیار ناگوار ناشی از دشمنی با ملت بزرگ و مقتدری همچون یمن را ندارید».

او همچنین در توئیتی دیگری نوشت: من به شما درباره طرح عربستان سعودی برای تقسیم جنوب یمن به دو کشور سخن گفته بودم، رژیم سعودی می‌خواهد قسمتی از جنوب یمن را در اختیار امارات قرار دهد و بخش دیگری از آن را خود تصاحب کند. اما در مقابل امارات می‌خواهد در جنوب یمن تنها یک کشور باقی بماند که آن هم در اختیار امارات باشد. پس از شکست عملیات سقوط شبوه، به نظر می‌رسد امارات در برابر طرح عربستان سعودی تسلیم شده است. این همان چیزی است که بیانیه دو کشور نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها