ارتقای جایگاه آلمان میان کشورهای محبوب دانشجویان خارجی

آلمان پس از آمریکا، انگلیس و استرالیا، جایگاه چهارمین کشور جذب‌کننده دانشجویان خارجی در جهان را از آن خود کرد.

ارتقای جایگاه آلمان میان کشورهای محبوب دانشجویان خارجی
کد خبر: 331141
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۲:۵۳:۵۸

اعتمادآنلاین| پژوهش مشترک مرکز خدمات تبادل دانشگاهی و مرکز آموزش عالی و پژوهش‌های علمی آلمان نشان می‌دهد این کشور در جایگاه چهارمین کشور محبوب جهان برای دانشجویان خارجی قرار دارد و در سال های اخیر در میان کشورهای غیرانگلیسی زبان، به محبوب ترین کشور برای ادامه تحصیل دانشجویان بیگانه تبدیل شده است. این عنوان پیش از این در اختیار فرانسه بوده است.


بر این اساس در سال 2016 شمار کسانی که دوره متوسطه را در کشور دیگری طی کرده و به عنوان دانشجو جذب مراکز آموزش عالی آلمان شده‌اند 252 هزار نفر بوده که این تعداد 16 هزار نفر بیشتر از سال قبل و 6 هزار نفر بیش از دانشجویان خارجی است که در همان سال دوره های آموزش عالی را در فرانسه آغاز کرده‌اند. این روند همچنان در سال‌های بعد ادامه داشته به گونه ای که در سال تحصیلی 2017/2018 تعداد دانشجویانی که در مراکز آموزش عالی آلمان ثبت نام کرده‌اند، به 282 هزار نفر افزایش یافته است.


دانشجویان چینی با فاصله زیاد در صدر فهرست دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در آلمان قرار دارند، به طوری که در سال 2018 حدود 37 هزار شهروند چینی در مراکز آموزش عالی آلمان ثبت نام کرده‌اند.


پس از چین، هند با 17 هزار و 300، اتریش با 11 هزار و 100، روسیه با 10 هزار و 800 و ایتالیا با 9 هزار و 800 دانشجو در رتبه های بعدی قرار می‌گیرند. در حال حاضر شهروندان سوریه شاغل به تحصیلات عالی در آلمان در جایگاه ششم قرار دارند، اما در مورد تعداد دقیق آنها آماری اعلام نشده است.


بر پایه یک نظرسنجی، 83 درصد پاسخ‌دهندگان فرصت خوب برای یافتن شغل را دلیل انتخاب آلمان برای ادامه تحصیلات عالی عنوان کرده‌اند، در حالی که برای 76 درصد آنها کیفیت آموزشگاه‌های عالی و آموزش‌های حرفه‌ای آلمان دلیل انتخاب این کشور بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها