کد خبر: 330047
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

جنجال خطبه عید در عربستان

در پی انتقاد شدید‌اللحن یک خطیب نماز عید در عربستان از شکستن چارچوب‌های جدایی زنان و مردان در این کشور، وزارت امور اسلامی عربستان او را از کار معلق و به کمیسیون تحقیق معرفی کرد.

جنجال خطبه عید در عربستان
کد خبر: 330047
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتقاد شدیداللحن خطیب نماز عید در عربستان جنجال بزرگی را در این کشور به وجود آورد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در پی انتقاد شدیداللحن یک خطیب نماز عید در عربستان از شکستن چارچوب‌های جدایی زنان و مردان در این کشور، وزارت امور اسلامی عربستان او را از کار معلق و به کمیسیون تحقیق معرفی کرد.

به گزارش رسانه‌های عربی، انتشار توییتی از سوی یکی از فعالان زن عربستانی در شبکه‌های مجازی که بخش‌هایی از سخنرانی انتقادآمیز این خطیب در رابطه با وضعیت زنان در فضاهای مختلط کاری با مردان را نوشته بود، با واکنش گسترده مواجه شد و موافقان و مخالفان اعطای آزادی به زنان را در جامعه وهابی عربستان به جان هم انداخت و حتی موجب ورود وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان به این مساله شد.

به اعتقاد کارشناسان، ساختار مذهبی-وهابی عربستان که یکی از پایه‌های اصلی قدرت آل سعود در حاکمیت بر این کشور محسوب می‌شود، بارها ناخرسندی خود را از نحوه تابوشکنی‌های محمد بن سلمان ابراز کرده و در حال حاضر به تدریج این اعتراضات به منابر هم کشیده می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها