کد خبر: 329130
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از فسادهای مالی و اخلاقی ائتلاف انتخاباتی نتانیاهو گزارش می‌دهد:

محاکمه حییم کاتز به جرم کلاهبرداری/ بازداشت معاون وزیر بهداشت اسرائیل به اتهام جعل اسناد و شهادت دروغ/ محاکمه وزیر امور داخلی اسرائیل به اتهام کلاهبرداری و پولشویی

در حالی که نتانیاهو همچنان در تکاپوی رهایی از پرونده فسادهای مالی خویش است، متحد او در ائتلاف حاکم و انتخاباتی باید در مورد اتهامات سوءاستفاده جنسی از کودکان پاسخگو باشد. یدیعوت آحارانوت با انتشار لیستی از اعضای ائتلاف انتخاباتی بنیامین نتانیاهو خبر داد همه آنها به نحوی در انواع پرونده‌های فساد متهم هستند.

محاکمه حییم کاتز به جرم کلاهبرداری/ بازداشت معاون وزیر بهداشت اسرائیل به اتهام جعل اسناد و شهادت دروغ/ محاکمه وزیر امور داخلی اسرائیل به اتهام کلاهبرداری و پولشویی
کد خبر: 329130
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخلاف تصور، این مطلب متعلق به یکی از رسانه‌های جریان مقاومت نیست بلکه مطلبی است که روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارانوت در شماره روز پنجشنبه خود آن را منتشر کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، در حالی که نتانیاهو همچنان در تکاپوی رهایی از پرونده فسادهای مالی خویش است، متحد او در ائتلاف حاکم و انتخاباتی باید در مورد اتهامات سوءاستفاده جنسی از کودکان پاسخگو باشد.

یدیعوت آحارانوت با انتشار لیستی از اعضای ائتلاف انتخاباتی بنیامین نتانیاهو خبر داد همه آنها به نحوی در انواع پرونده‌های فساد متهم هستند.

این روزنامه خبر داد: حییم کاتز، وزیر رفاه مستعفی دولت نتانیاهو، به جرم کلاهبرداری محاکمه خواهد شد تا اولین نفر از ائتلاف پنج‌نفره فساد به رهبری نتانیاهو باشد.

پرونده این وزیر در حالی وارد فاز محاکمه شده که رئیسش، نخست‌وزیر اسرائیل، همچنان در تکاپوی بازجویی‌های مربوط به سه پرونده مختلف فسادهای مالی و اخذ رشوه است.

در ادامه گزارش آحارانوت آمده است: یک روز قبل نیز، پلیس درخواست بازداشت «یاکوب لیتزمن»، معاون وزیر بهداشت، را به اتهام تخلفاتی همچون جعل اسناد و شهادت دروغ برای محافظت از یک جانی اعلام کرده است.

این متحد نتانیاهو و عضو کنست متهم شده مدیر مدرسه دخترانه‌ای در استرالیا را که زمینه تجاوز جنسی خاخام‌ها به دختران نوجوان را فراهم کرده بود، پنهان و از او حمایت کرده است.

این زن که مدیر یک مدرسه مذهبی یهودی در استرالیا بود، بعد از آغاز تحقیقات پلیس این کشور توسط طایفه یهودیان استرالیا فراری داده شده و با حمایت این نماینده کنست در فلسطین اشغالی پنهان شده بود، در حالی که استرالیا بارها خواستار تسلیم او شده است.

لیتزمن که رهبر حزب تورات یهودی یکی از اعضای تشکیل‌دهنده ائتلاف نتانیاهو است، با سوءاستفاده از موقعیت شغلی خود در وزارت بهداشت تلاش کرد برای این جانی، از روانشناسان گواهی اختلالات روانی بگیرد.

پرونده آریه درعی، وزیر امور داخلی اسرائیل، نیز از نوامبر 2018 توسط پلیس به دادگاه ارسال شده، او متهم به کلاهبرداری، جعل اسناد، فرار مالیاتی و پولشویی است.

در مارس گذشته نیز پلیس از به نتیجه رسیدن تحقیقاتش در مورد رهبر سابق حزب لیکود در کنست خبر داد و اعلام کرد این عضو کنست و همکار ارشد نتانیاهو در 12 مورد رشوه دریافت کرده است.

«رامی یاتساهار» تحلیلگر پایگاه اطلاع‌رسانی «نیوزاسرائیل» هم در این‌باره اعتراف کرده است: بوی تعفن از صحنه سیاسی اسرائیل بیش از هر زمان دیگری به مشام می‌رسد، کسی هم نیست این تعفن را لایروبی کند. ظاهراً ساختار سیاسی ما علاقه‌ای به پاکیزگی ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها