کد خبر: 328540
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۸:۳۱
| |

وزیر دفاع استرالیا و دبیرکل ناتو درباره نقش ایران در خلیج‌فارس رایزنی کردند

دبیرکل ناتو در دیدار با وزیر دفاع استرالیا با ادعای اینکه کشورهای عضو ناتو نگران فعالیت‌های ایران در خلیج‌فارس هستند، اعلام کرد این سازمان به دقت وضعیت این منطقه را زیر نظر دارد.

وزیر دفاع استرالیا و دبیرکل ناتو درباره نقش ایران در خلیج‌فارس رایزنی کردند
کد خبر: 328540
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۸:۳۱

اعتمادآنلاین| ینس استولنبرگ، دبیر کل ناتو گفت که این سازمان با وجود تحت فشار قرار گرفتن استرالیا برای پیوستن به یک ماموریت آمریکایی برای ثبات بخشیدن به تنش‌ها با ایران در منطقه، خلیج فارس را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

استولنبرگ که همراه با لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا در کنفرانسی در سیدنی سخنرانی می‌کرد، گفت که 29 کشور عضو ناتو درباره فعالیت‌های ایران در خلیح فارس نگران بوده و از تلاش‌های مشترک برای حفاظت از این منطقه جلوگیری نکردند.

او با طرح ادعایی علیه ایران ادامه داد: تمامی متحدان ما درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه نگران هستند.

دبیرکل ناتو همچنین گفت: آزادی دریانوردی برای متحدان ناتو بسیار اهمیت دارد و برخی از این متحدان نیز در خلیج فارس[به این منظور] حضور دارند. ناتو به این شکل در آن‌جا حضور ندارد اما بسیار به دقت وضعیت را پیگیری می‌کنیم.

لیندا رینولدز، به منافع استرالیا در پیوستن به ائتلاف آمریکایی حفاظت از خلیج فارس برای حفاظت از کشتیرانی در این منطقه اشاره کرد.

او در این باره گفت: واضح است که ما منافع کشوری [در پیوستن به این ائتلاف] داریم، چراکه پانزده تا 20 درصد از حمل‌ونقل نفت ما از تنگه هرمز انجام می‌شود و بنابراین در تصمیم‌گیری در این باره شتاب نخواهیم کرد.

رینولدز در پاسخ به این که آیا استرالیا منابع و تجهیزات دریایی لازم برای شرکت کردن در این ماموریت را دارد، گفت که نیروی دفاعی این کشور «توانی باورنکردنی» داشته و «ظرفیت زیادی» دارد.

او افزود: کاری که در حال حاضر انجام می‌دهیم، ارزیابی درخواست آمریکا و عملکرد بقیه متحدان است.

وزیر دفاع استرالیا با اشاره به رایزنی با استولنبرگ گفت: ما درباره تنش‌های افزایش‌یافته در خلیج فارس گفت‌وگو کردیم. دولت استرالیا درباره تنگه هرمز بسیار نگران است و ما در حال بررسی درخواست آمریکا و همچنین درخواست انگلیس هستیم اما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها