کد خبر: 328159
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۹:۰۶
| |

آمریکا و کره‌جنوبی رزمایشی 15 روزه برگزار می‌کنند

یک رسانه آمریکایی خبر داد آمریکا و کره‌جنوبی برای اینکه خشم کره‌شمالی از رزمایش نظامی مشترکشان برانگیخته نشود، این رزمایش را بدون بیانیه رسمی شروع کردند.

آمریکا و کره‌جنوبی رزمایشی 15 روزه برگزار می‌کنند
کد خبر: 328159
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۹:۰۶

اعتمادآنلاین| پایگاه آمریکایی «استارز اند استریپس» که تمرکزش بر خبرهای نظامی است، گزارشی درباره رزمایش نظامی مشترک واشنگتن و سئول منتشر کرده و خبر داده که این دو کشور به منظور عصبانی نکردن کره شمالی، این رزمایش را بدون بیانیه رسمی آغاز کردند.

پیشتر، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش داده بود که این رزمایش مشترک از دوشنبه (14 مرداد) با تمرین شبیه‌سازی رایانه‌ای (CPX) برای مقابله با هرگونه شرایط اضطراری در شبه جزیره کره آغاز می‌شود و 15 روز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که مقامات کره شمالی با تایید آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور تأکید کردند که این اقدامات با هدف هشدار به سئول برای خرید جنگنده‌های آمریکایی و رزمایش برنامه‌ریزی شده با آمریکا صورت گرفته است.

طبق این گزارش، بعد از هشدار پیونگ یانگ درباره اینکه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی می‌تواند سبب از بین بردن مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی شود، این رزمایش بی سر و صدا برگزار شده است.

کره جنوبی و آمریکا هیچ بیانیه‌ای درباره جزئیات رزمایش مشترک از قبیل حجم رزمایش و تعداد نظامیان حاضر در آن منتشر نکرده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها