کد خبر: 327910
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۰۱:۰۷
| |

سازمان ملل:

ارتش میانمار تحریم شود

یک گزارش سازمان ملل که امروز (دوشنبه) منتشر شده، نشان می‌دهد کشورهایی از جمله کره‌شمالی، روسیه، چین و هند در سال‌های اخیر در تامین تسلیحات ارتش میانمار از جمله تسلیحاتی که در سرکوب مسلمانان روهینجا استفاده شده، مشارکت داشته‌اند.

ارتش میانمار تحریم شود
کد خبر: 327910
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۴ ۱۴:۰۱:۰۷

اعتمادآنلاین| این گزارش که گسترده‌ترین بررسی درباره تامین مالی ارتش میانمار تا به امروز است، دریافته است که ده‌ها شرکت میانماری در پاسخ به درخواستی برای تامین سرمایه کمپین روهینجا در سال 2017، بیش از 10 میلیون دلار در اختیار این ارتش قرار داده‌اند.

این شرکت‌ها پس از اخراج حدود 700 هزار روهینجایی از میانمار از سوی ارتش، به ساخت زیرساختی در محل این کشتارها کمک کرده‌اند.

به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست، ماموریت حقیقت یابی سازمان ملل که این گزارش را تنظیم کرده در بیانیه‌ای اظهار کرد: درآمد ارتش میانمار از قراردادهای تجاری داخلی و خارجی، توانایی این نیرو را برای نقض قبیح حقوق بشر افزایش می‌دهد.

این ماموریت برای انجام تحقیقات در خصوص نقض حقوق بشر از سوی ارتش میانمار صورت گرفت و یک سال پیش خواستار انجام تحقیقات علیه رهبران نظام به اتهام نسل‌کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شد.

این هیات امروز خواستار اعمال تحریم‌های تسلیحاتی علیه میانمار و تحریم ارتش این کشور شد.

کریس سیدوتی، یکی از اعضای حاضر در این ماموریت سازمان ملل اظهار کرد: می‌خواهیم اقدام علیه ارتش میانمار تا تحریم اقتصادی کامل پیش برود و ارتش به عنوان یک نهاد و رهبران آن را هدف قرار دهد.

این گزارش به همدستی برخی از این شرکت‌ها با ارتش میانمار در سرکوب راخین اشاره می‌کند و آورده است، پس از آغاز این سرکوب‌ها در اوت 2017، مین آنگ هلینگ، فرمانده نیروهای مسلح میانمار مراسمی را برای دریافت کمک مالی «در حمایت از ارتش میانمار و دیگر فعالیت‌ها در شمال راخین علیه روهینجا» برگزار کرد. مین آنگ هلینگ، فرمانده ارتش میانمار در این نشست‌ها به توصیف اقدامات ارتش در شمال راخین می‌پرداخته و ضمن تاکید بر سیاست و اهداف ارتش در "عملیات پاکسازی"، وجود روهینجا را تکذیب و اقدامات ارتش را توجیه می‌کرده است.

طبق این گزارش، در این مراسم‌ها بیش از 10 میلیون دلار برای ارتش میانمار سرمایه به دست آمده است.

گزارش ماموریت سازمان ملل برای تحقیقات در خصوص اقدامات ارتش میانمار همچنین بر ادامه همکاری کره شمالی و میانمار تاکید داشته است. این گزارش در این خصوص آورده است که میانمار احتمالا تسلیحاتی از جمله موشک‌انداز و موشک‌های سطح به هوا را از یک شرکت کره شمالی موسوم به «شرکت تجارت توسعه معدنی کره» که تاجر تسلیحات کره‌شمالی است، خریداری کرده است.

این شرکت تحت تحریم‌های سازمان ملل قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها