کد خبر: 327251
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۴:۵۶:۳۸
| |

مسکو:

تحریم‌های آمریکا موجب شکوفایی بخش‌هایی از اقتصاد روسیه شده است

معاون وزیر خارجه روسیه تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو را اقدام انتخاباتی خواند و تاکید کرد این تحریم‌ها حتی باعث شکوفایی بخش‌هایی از اقتصاد روسیه شده است.

تحریم‌های آمریکا موجب شکوفایی بخش‌هایی از اقتصاد روسیه شده است
کد خبر: 327251
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۲ ۱۴:۵۶:۳۸

اعتمادآنلاین| «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های تازه واشنگتن علیه مسکو گفت: «اقدام تازه آمریکا هیچ ربطی به روابط دوجانبه یا مساله سرگئی اسکریپال ندارد بلکه مستقیما به شرایط سیاسی داخل آمریکا و رقابت‌های انتخاباتی 2020 مربوط است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه با متهم کردن روسیه به استفاده از گاز اعصاب برای مسموم کردن یک جاسوس دوجانبه در خاک انگلیس، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد.

ترامپ پنجشنبه با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد. در این فرمان اجرایی به وزرای خزانه‌داری و خارجه آمریکا دستور داده شده طبق مفاد قانونی از اعطای وام به روسیه جلوگیری کرده و مانع کمک‌های مالی و فنی به این کشور شوند.

ریابکوف در ادامه افزود: «روسیه از مدت‌ها پیش خودش را با تحریم‌های آمریکا منطبق کرده است و حتی موفق شده است بخشی از اقتصاد خود، از جمله بخش کشاورزی، را به واسطه این تحریم‌ها موثرتر کند.»

او در پایان گفت: برای به حداقل رساندن تاثیر این محدودیتها، مسکو ابتدا و قبل از هر چیز تلاش می‌کند از سیستم مالی آمریکا دور شود و خود را از دلار به عنوان تنها ابزار پرداخت تبادلات جهانی جدا کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها