کد خبر: 325041
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۵:۳۲:۴۷
| |

تظاهرات بزرگ اعتراضی در هنگ‌کنگ به خشونت کشیده شد

پلیس هنگ‌کنگ با گاز اشک‌آور به جنگ هزاران معترضی رفت که با وجود اعلام ممنوعیت تظاهرات در اعتراض به اقدام مهاجمان سفیدپوش، در یوئن لانگ، محلی که مهاجمان هفته گذشته معترضان را هدف حملات خود قرار دادند، تظاهرات کردند.

تظاهرات بزرگ اعتراضی در هنگ‌کنگ به خشونت کشیده شد
کد خبر: 325041
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۵ ۱۵:۳۲:۴۷

اعتمادآنلاین| خیابان‌های یوئن‌لانگ به دریایی از چتر تبدیل شد. نمادی از بازگشت اعتراضات اشغال که در سال 2014 هنگ‌کنگ را در بر گرفت. چتر ابزاری بود که معترضان برای مخفی ساختن هویت خود از دوربین پلیس و همچنین سپری دربرابر گاز اشک آور و اسپری فلفل در دست می‌گرفتند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس گفته است که مردی را در محل تجمع معترضان به دلیل زخمی کردن یک فرد دیگر با چاقو دستگیر کرده است.

دولت در آستانه برگزاری این تظاهرات با انتشار اطلاعیه‌ای هشدار داد که مانع از برگزاری این اعتراضات خواهد شد. در این بیانیه آمده است که برخی معترضان سپرهای آهنی دست ساز دردست دارند و اقدام بر کنار زدن موانع در جاده‌ها کرده‌اند. و برخی نیز خودروهای پلیس را با نیروهای درون آنها محاصره کرده‌اند.

دولت همچنین نسبت به وخیم‌تر شدن شرایط هشدار داده است.

پلیس از مردم خواسته است آرام باشند و منطقه را در اسرع وقت ترک کنند.

شبکه حمل و نقل عمومی در هنگ کنگ نیز اعلام کرده است که قطارها در ایستگاه‌های معمول در یوئون لانگ توقف نخواهند کرد. برخی مراکز تجاری و عمومی بسته شده و مسابقات ورزشی نیز لغو شده است.

پس از حادثه روز یکشنبه هفته گذشته در هنگ‌کنگ که طی آن افرادی با تیشرت‌های سفیدرنگ و مجهز به چوب و باتوم، به تظاهرکنندگان ضد دولت یورش بردند، خشم عمومی در هنگ‌کنگ افزایش یافته است؛ در این حادثه که در یک ایستگاه قطار رخ داد، 45 نفر زخمی شدند.

این یورش گستاخانه، تازه‌ترین تشدید اوضاع سیاسی هنگ‌کنگ طی هفت هفته خشونت‌های بی‌سابقه در این منطقه به شمار می‌رود که قصد بهبودی ندارد؛ مقامات هنگ‌کنگی که به رهبران پکن گرایش دارند، از پذیرش درخواست‌های معترضان امتناع ورزیده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها