کد خبر: 322050
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۲:۵۴:۰۵
| |

وزیر دفاع جدید آلمان منصوب شد

گزینه جانشینی آنگلا مرکل در صدراعظمی آلمان در پی انتصاب وزیر دفاع فعلی آلمان به ریاست کمیسیون اروپا، به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور تعیین شد.

وزیر دفاع جدید آلمان منصوب شد
کد خبر: 322050
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۶ ۱۲:۵۴:۰۵

اعتمادآنلاین| در همین راستا قرار است آنگرت کرامپ - کارنباوئر، رهبر فعلی حزب دموکرات مسیحی آلمان که در این کشور با حروف اختصاری «آ.ک.ک» مشهور است امروز(چهارشنبه) طی یک مراسم در شهر برلین با حضور اورسولا فون درلاین، وزیر دفاع در حال کناره گیری و معاون اول رئیس مجلس علیای پارلمان آلمان عهده‌دار وزارت دفاع شود.

این اولین پست وزارتی است که کرامپ - کارنباوئر عهده‌دار می‌شود. وی زاده شهر سارلند در نزدیکی مرز فرانسه است و تبدیل به یکی از چهره‌های سرشناس سیاست کشور آلمان شده است.

در ماه سپتامبر گذشته کرامپ - کارنباوئر که عده‌ای نیز به شوخی به او "مینی-مرکل" می‌گویند به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان تعیین شد و پس از آن که مرکل اعلام کرد با پایان دور فعلی صدراعظمی خود در سال 2021 دیگر برای یک دور دیگر کاندیدا نخواهد شد، او به عنوان صدراعظم بعدی آلمان تلقی شد.

با این حال انتصاب این زن 56 ساله به پست دشوار وزارت دفاع باعث تعجب برخی شد چرا که عملکرد او بعد از کسب نتایج ضعیف حزب دموکرات مسیحی در انتخابات پارلمان اروپا در ماه مه گذشته، مورد انتقاد گسترده قرار گرفته بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها