کد خبر: 320336
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۷:۳۷:۰۰
| |

رهبران روسیه و بولیوی دیدار کردند

رئیس‌جمهوری روسیه با همتای بولیویایی خود که به مسکو سفر کرده بود، دیدار کرد و در جریان این دیدار همکاری راهبردی میان دو کشور را تحسین کرد.

رهبران روسیه و بولیوی دیدار کردند
کد خبر: 320336
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۰۷:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بعد از دیدار با اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی همکاری راهبردی میان دو کشور از جمله در زمینه سرمایه گذاری روسیه در میادین گاز طبیعی بولیوی و پروژه ساخت یک رآکتور هسته‌ای تحقیقاتی از جانب روسیه در این کشور را تحسین کرد.

او افزود: طرح احداث یک رآکتور هسته‌ای در بولیوی یک اقدام منحصر بفرد بوده که هدف از آن تقویت انرژی هسته‌ای مسالمت‌آمیز این کشور است.

پوتین خاطرنشان کرد: شرکت‌های روس همچنین در حال بررسی سرمایه گذاری هرچه بیشتر در معادن بولیوی بوده و به دنبال مشارکت در برنامه بازسازی فرودگاه سانتاکووز بولیوی هستند.

هر دو رهبر تاکید کردند که دیدگاه‌های مشابهی در زمینه مسائل بین‌المللی دارند و به صورت مشترک خواستار احترام به حاکمیت کشورها بوده و با سیاست‌های اعمال یک جانبه تحریم‌ها مخالفت هستند.

مورالس از پوتین به دلیل رهبری‌اش در زمینه مسائل جهانی و در راستای حفظ نظم بین‌المللی و مخالفت با استفاده از زور در امور بین‌الملل و جلوگیری از مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر ستایش کرد.

پوتین و مورالس پس از مذاکرات‌شان بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها