کد خبر: 319574
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۴:۱۵
| |

تحقیقات درباره عامل افشای اظهارات سفیر انگلیس علیه ترامپ آغاز شد

دولت انگلیس اعلام کرد در تعقیب منبع انتشار ایمیل‌های سفیر این کشور در واشنگتن است؛ ایمیل‌هایی که در آنها دولت دونالد ترامپ بی‌منطق و بی‌عرضه توصیف شده است.

تحقیقات درباره عامل افشای اظهارات سفیر انگلیس علیه ترامپ آغاز شد
کد خبر: 319574
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۸ ۱۰:۳۴:۱۵

اعتمادآنلاین| انتقادهای صریح «کیم دراک» سفیر انگلیس از دولت دونالد ترامپ دولت «ترزا می» را در تنگنا قرار داده ولی مهمتر از آن نگران درز کردن اطلاعات دیپلماتیک محرمانه، احتمالاً به خاطر بهره‌برداری‌های سیاسی است.

این ایمیل ها خطاب به اعضای دولت و مقامات ارشد انگلیس نوشته شده بود و دولت بریتانیا معتقد است که افشاگر این مطالب به احتمال زیاد مقامات و سیاستمداران انگلیسی هستند و نه عوامل خارجی.

در همین رابطه، «جیمز اسلک» سخنگوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت: من هیچ نشانه‌ای حاکی از دخالت کشورهای متخاصم در این ماجرا ندیده‌ام.

مقامات ارشد دفتر نخست وزیری مسئول انجام این تحقیقات هستند و به گفته اسلک فقط در حالتی که شواهدی حاکی از اقدامات تبهکارانه مشخص شود» از پلیس درخواست خواهد شد در این تحقیقات دخالت کند.

این احتمال وجود دارد که افشاگر این مطالب به نقض قانون اسرار حکومتی متهم شود که مربوط به افشای غیر قانونی مطالب محرمانه است.

جیمز اسلک افزود: نخست‌وزیر بریتانیا به کیم دراک، سفیر انگلیس در واشنگتن که یک دیپلمات با سابقه است اعتماد کامل دارد ولی با نحوه توصیف او از دولت دونالد ترامپ موافق نیست.

سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس افزود: یکی از وظایف سفرا ارائه ارزیابی صادقانه و بی‌پرده» از کشور محل خدمت خود است که لزوماً منعکس کننده دیدگاه‌های دولت بریتانیا نیست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها