کد خبر: 319283
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۱:۰۸:۲۵
| |

دولت انگلیس از اقدام سفیرش در آمریکا درباره افشای یادداشت‌های محرمانه دفاع کرد

به گفته مقامات، وزارت امور خارجه انگلیس در حال بررسی افشای یادداشت‌های محرمانه سفیر انگلیس در آمریکا خطاب به این وزارتخانه است؛ او در این یادداشت‌های محرمانه، ترامپ و دولتش را «بی‌منطق» خوانده است.

دولت انگلیس از اقدام سفیرش در آمریکا درباره افشای یادداشت‌های محرمانه دفاع کرد
کد خبر: 319283
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۷ ۱۱:۰۸:۲۵

اعتمادآنلاین| کیم داروک، سفیر انگلیس در ایالات متحده، در پیام محرمانه‌اش به دولت بریتانیا که توسط روزنامه دیلی میل افشا شده است، دولت و رئیس‌جمهور آمریکا را بی‌کفایت و بی‌منطق خوانده بود.

وزارت امور خارجه بریتانیا، صحت پیام منتشره توسط دیلی‌میل را انکار نکرده است. سخنگوی این وزارتخانه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: آن‌ها برای روراست بودن حقوق می‌گیرند؛ همانند سفیر آمریکا در کشور ما که نظراتش را در مورد اشخاص و سیاست‌های وست‌مینیستر به آمریکا ارسال می‌کند. مردم بریتانیا از سفرای خود انتظار دارند تا تحلیل‌های صادقانه خودشان را از کشورها را برای دولت بریتانیا بازگو کنند.

این سخنگو در ادامه بیان داشته است که تیم فرستادگان بریتانیا در واشنگتن، روابط محکمی با کاخ سفید دارد و این روابط، تحت تأثیر این رفتار قرار نخواهد گرفت.

درخصوص همین افشا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً در گفت‌وگو با گزارشگران اظهار داشته است: این مرد را زیاد دوست نداریم، او به بریتانیا هم خوب خدمت نکرده است؛ می‌توانم مواردی در مورد او بیان کنم اما نمی‌خواهم به آن بپردازم.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا که در تلاش برای کسب عنوان نخست‌وزیری است، در اظهاراتش به خبرگزاری آی. تی. وی، نظرات داروک را «دیدگاه شخصی» او عنوان کرده است؛ هانت با این بیان سعی در دور نگه داشتن خود از موضوع دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها