کد خبر: 318122
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۸:۰۰
| |

دیده‌بان حقوق بشر از شرایط زندان‌های عراق انتقاد کرد

لما فقیه، دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های عراق اعلام کرد، عراق هزاران زندانی را برای مدت‌های طولانی در شرایط تحقیرآمیزی در زندان‌های خود نگه می‌دارد.

دیده‌بان حقوق بشر از شرایط زندان‌های عراق انتقاد کرد
کد خبر: 318122
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۵:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لما فقیه، معاون مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر گفت: بازداشتگاه‌های نینوا مملو از هزاران زندانی عراقی است که به دلیل انجام اقدامات تروریستی متهم بوده و برای مدت‌های طولانی در شرایط بسیار تحقیرآمیزی به سر می‌برند تا جایی که به سطح بدرفتاری با آنها می‌رسد.

معاون مدیر بخش خاورمیانه در دیده‌بان حقوق بشر اظهار کرد: بازداشتگاه‌های نینوا مملو از هزاران زندانی عراقی است که به دلیل انجام اقدامات تروریستی متهم بوده و برای مدت‌های طولانی در شرایط بسیار تحقیرآمیزی به سر می‌برند تا جایی که به سطح بدرفتاری با آنها می‌رسد.

این مسؤول دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد: مسؤولان بغداد باید تضمین کنند که زندانی‌ها را در شرایط غیرانسانی در بازداشت نگه نمی‌دارند و اصل قانونی مشخصی برای بازداشت وجود دارد.

لما فقیه تاکید کرد: بغداد به شدت به بازسازی بازداشتگاه‌ها و به روزرسانی آنها نیاز دارد و عراق باید زندانی‌ها را در مکان مناسبی که مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد، نگه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها