کد خبر: 318087
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

دفتر نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل متحد:

آمریکا رفتارهای خصمانه‌اش را می‌افزاید

دفتر نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل متحد طی شکایتی اعلام کرد که آمریکا علی‌رغم اینکه می‌خواهد با این کشور وارد گفت‌وگو شود، به رفتارهای خصمانه خود نسبت به این کشور می‌افزاید.

آمریکا رفتارهای خصمانه‌اش را می‌افزاید
کد خبر: 318087
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۳ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ دفتر نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای از رفتارهای ایالات متحده آمریکا در قبال خود شکایت کرد.

آنها مشخصاً انگشت روی دو کار گذاشته‌اند. یکی اینکه آمریکا، کره شمالی را متهم کرده که حد مجاز برای واردات بنزین را نقض کرده است. دیگری نامه‌ای است که کره شمالی می‌گوید آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیا در روز بیست و نهم ماه ژوئن به اعضای دیگر سازمان ملل نوشته‌اند و در آن خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی شده‌اند.

کره شمالی اعلام کرده که آمریکا «علاقه‌ای افراطی به تحریم» دارد. در بیانیه این کشور همچنین آمریکا متهم شده که می‌خواهد فضای صلح را از شبه جزیره کره دور کند.

در بیانیه کره شمالی عنوان شده که نامه مشترک را دفتر نمایندگی ایالات متحده در سازمان ملل متحد به دستور وزارت خارجه آمریکا نوشته است. درست در روزی که دونالد ترامپ به رهبر کره شمالی پیشنهاد دیدار داده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در منطقه غیرنظامی بین دو کره دیدار کرد و ترامپ پایش را از خط مرزی عبور داد و نامش به عنوان نخستین رئیس جمهوری در مسند آمریکا ثبت شد که وارد خاک کره شمالی شده است.

در آن دیدار دو طرف توافق کردند که به زودی اجلاس دیگری داشته باشند.

تا به حال رهبران دو کشور با هم دو اجلاس دیگر هم داشته‌اند که دومی ناتمام باقی ماند. هدف از این اجلاس‌ها کاهش تنش‌های دو کشور است. آمریکا از کره می‌خواهد که از سلاح‌های هسته‌ای خود بگذرد و کره‌شمالی از آمریکا می‌خواهد که تحریم‌هایش را از سر این کشور بردارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال 2006 به این سو با افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی می‌خواهد این کشور سودای دست‌یابی به سلاح اتمی را از سر بیرون کند.

آمریکا ماه پیش به یک کمیته تحریم‌های شورای امنیت گفت که کره شمالی در دسامبر 2017 از حد مجاز خرید بنزین عبور کرده است. کمیته تحریم‌های کره شمالی شامل 15 کشور است که آمریکا از آن انتظار دارد که بخواهد جلوی ورود بنزین به کره را بگیرد.

کره شمالی در بیانیه خود از سیاست تحریم آمریکا انتقاد کرده و نوشته که آمریکا تصور می‌کند «تحریم حلال همه مشکلات است.»

منبع: ایسنا

.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها