کد خبر: 317638
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۰۸:۳۱:۰۰
| |

توضیح سفیر ایران در وین درباره غنی‌سازی اورانیوم

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، ضمن تاکید بر حق انکارناپذیر ایران برای غنی‌سازی اورانیوم تصریح کرد این حق توسط هیچ کشوری اعطا نمی‌شود که بعداً آن را پس بگیرد.

توضیح سفیر ایران در وین درباره غنی‌سازی اورانیوم
کد خبر: 317638
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۲ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «کاظم غریب‌آبادی» با انتشار پیامی در توییتر به نقل قولی از اظهارات «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که برچیدن برنامه هسته‌ای ایران را جزو رویا‌های دست‌نیافتنی مقامات این کشور خوانده بود، اشاره کرد و نوشت: مواضع مقامات آمریکایی در این موضوع، من را به یاد صحبت‌های اوباما در مجمع «سابان» در دسامبر 2013 می‌اندازد که گفت: «شما بحث‌هایی را می‌شنوید که می‌گویند ما نمی‌توانیم هیچ گونه غنی سازی را در خاک ایران قبول کنیم. هر کسی می‌تواند دنیای ایده آلی را تجسم کند که در آن ایران بگوید ما تمامی اجزاء و تاسیسات هسته‌ای خود را نابود می‌کنیم و شما فقط نام آن‌ها را ببرید. چیز‌های بسیاری وجود دارند که من می‌توانم تصور کنم و البته عالی خواهند بود. می‌توانم دنیایی را تصور کنم که در آن کنگره هر لایحه‌ای را که ارائه کنم، تصویب کند. اما آنان (ایران) به درجه‌ای از چرخه (هسته ای) و دانش رسیده اند که ما قادر به از بین بردن آن نیستیم.»

غریب‌آبادی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که آمریکا در واکنش به افزایش میزان ذخیره اورانیوم غنی‌شده ایران، بر احیای سیاست غنی‌سازی صفر در برابر جمهوری اسلامی تاکید کرده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مدعی شده است که حکومت ایران با آتش بازی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها