کد خبر: 317287
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۷:۴۷:۱۸
| |

شکایت سوریه از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل

دولت دمشق با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار اقدام مسئولانه این شورا مقابل تجاوزات غیرقانونی رژیم صهیونیستی شد.

شکایت سوریه از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل
کد خبر: 317287
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۰۷:۴۷:۱۸

اعتمادآنلاین| دولت سوریه با ارسال نامه‌ای جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و همچنین رئیس دوره‌ای شورای امنیت ضمن محکوم کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی، این اقدامات صهیونیست‌ها را در ادامه تلاش تل‌آویو برای طولانی‎‌تر کردن بحران سوریه عنوان کرد.

در این نامه وزارت امورخارجه سوریه از شورای امنیت خواسته است تا مسئولیت‌پذیر باشد و اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات توسط صهیونیست‌ها به عمل آورد.

دولت سوریه در نامه خود همچنین تجاوز ارتش اشغالگر اسرائیل در ساعت 35 دقیقه بامداد دوشنبه به خاک سوریه را نقض آشکار قطعنامه 350 شورای امنیت سال 1974 در خصوص ترک مخاصمه میان دو طرف عنوان کرده است.

به گفته دولت سوریه، صهیونیست‌ها استان‌های دمشق، حومه دمشق و حمص را هدف موشکی قرار دادند که در جریان آن علاوه بر کشته شدن چهار نفر، 21 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در ادامه این نامه آمده است: تجاوزات اسرائیل تاکنون نه تنها برای ارعاب مردم سوریه راه به جایی نبرده بلکه موجب اصرار بیشتر آنان برای پیروزی بر تروریسم و بازگشت دوباره جولان به خاک کشورشان شده است و ادامه رویکرد خصمانه و خطرناک اسرائیل در سایه حمایت مداوم کاخ سفید از تل آویو و مصونیت این رژیم صورت می‌گیرد.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت خواسته است تا رژیم صهیونیستی را وادار کند تا به توافقنامه ترک مخاصمه سال 1974 میان سوریه و تل آویو پایبند باشد و به خاطر تمامی اقدامات تروریستی و جنایت‌هایش در حق ملت سوریه و فلسطین مجازات شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها