کد خبر: 317184
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۳:۲۱:۰۹
| |

آژانس‌های جاسوسی جهان به دنبال پرونده پزشکی مرکل

بنا به اعلام روزنامه بیلد، سرویس‌های جاسوسی خارجی به دنبال دست یافتن به پرونده پزشکی صدراعظم آلمان هستند تا به علت لرزش‌های اخیر او پی ببرند.

آژانس‌های جاسوسی جهان به دنبال پرونده پزشکی مرکل
کد خبر: 317184
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۰ ۱۳:۲۱:۰۹

اعتمادآنلاین| بنا به گزارش روزنامه بیلد، سرویس‌های جاسوسی خارجی در تلاش هستند تا به نحوی به پرونده پزشکی صدراعظم آلمان دست یابند تا از این طریق به علت لرزش‌های اخیر او پی ببرند.

روزنامه بیلد آلمان به نقل از یکی از سرویس‌های جاسوسی پیشروی غرب گزارش داد که وضع سلامتی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور با یک مشکل عصبی ارتباط دارد.

مرکل که بار‌ها در طول دوران صدراعظمی خود به عنوان قدرتمندترین زنان جهان شناخته شده است، اخیرا تلاش کرده تا به گمانه زنی‌ها درباره وضع سلامتی خود، که پس از لرزش‌های اخیر او در دیدار‌های رسمی شدت گرفته، پایان دهد. صدراعظم آلمان گفت: موردی برای گزارش کردن وجود ندارد. این اتفاق فقط یک واکنش ظاهری بوده است و به زودی نیز از میان خواهد رفت.

صدراعظم آلمان در حاشیه نشست گروه 20 در اوساکای ژاپن در جمع خبرنگاران اعلام کرد وضع جسمانی او مساعد است و مورد خاصی برای اعلام وجود ندارد. با این حال روزنامه دیلی میل یادآور شد این موضوع باعث حضور کمرنگ صدراعظم آلمان در نشست گروه 20 شد و او از مواجه شدن با سران دیگر کشور‌ها در این نشست اجتناب کرد.

نخستین بار، در 18 ژوئن سال جاری میلادی بود که مرکل هنگام دیدار با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور جدید اوکراین، بدنش دچار رعشه‌های شدیدی شد. مقامات دفتر او اعلام کردند این حالت به دلیل گرمای هوا و کم‌آبی و به تبع آن تشنگی بوده و پس از نوشیدن آب، مشکل مرکل رفع شده است. سپس در پنجشنبه گذشته، صدراعظم آلمان حین دیدار با «فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهور این کشور بار دیگر دچار لرزش‌های شدید شد. این بار مقامات دفتر او «دلایل روانشناختی» را دلیل اصلی این اتفاق عنوان کردند. خبرگزاری رویترز نیز با انتشار ویدئویی از لرزش شدید مرکل در دیدار با رئیس جمهور آلمان نوشت: طی دو هفته گذشته این دومین بار است که لرزش‌های شدید صدراعظم آلمان توجه رسانه‌های جمعی را به خود جلب کرده است.

در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه نشست گروه 20 نیز مرکل رفتار غیرطبیعی از خود نشان داد که لنز دوربین‌ها آن را ثبت کرد. او پس از تنظیم ساعت با پوتین، به سمت مخالف صندلی خود حرکت کرد که با اشاره رئیس‌جمهور روسیه برگشت و راه درست به سوی آن طرف میز را پیدا کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها