نشست کمیسیون مشترک برجام بدون نتیجه پایان یافت

خبرگزاری اینترفکس گزارش داد که نشست کمیسیون مشترک برجام در وین بدون حصول هیچ گونه پیشرفتی پایان یافت.

نشست کمیسیون مشترک برجام بدون نتیجه پایان یافت
کد خبر: 316476
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۸:۰۱:۰۳

اعتمادآنلاین| ‌ خبرگزاری اینترفکس گزارش داد که جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین بدون هیچ پیشرفتی پایان یافت.

با این وجود اینترفکس گفته که نماینده دائم روسیه در وین از خروجی نشست رضایت دارد.

نماینده روسیه در این نشست گفته که همه طرفهای برجام اعلام کردند که به تعهدات خود پایبند باقی خواهند ماند.

نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و با حضور معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) روز جمعه پس از سه ساعت و نیم در هتل پله کوبورگ شهر وین پایان یافت.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که از دیروز (پنجشنبه) برای شرکت در این نشست در وین به سر می برد، امروز (جمعه) پیش از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، نشستی دوجانبه با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه داشت و برای دومین بار طی دیروز و امروز با هلگا اشمید به صورت دوجانبه به گفتگو پرداخت.عراقچی دیروز (پنجشنبه) ششم تیر ماه نیز با هلگا اشمید دیدار کرده بود و بعدازظهر (پنجشنبه) به وقت محلی نشست سه جانبه ای بین هیأت های ایران، روسیه و چین در وین برگزار شد.

به گزارش الشرق الاوسط از وین، یک دیپلمات ایرانی قبل از آغاز این نشست گفته بود: ما یک سال تمرین صبر کردیم حالا نوبت اروپاییها است که تمرین کنند. آنها باید راه حلهایی پیدا کنند، راه حلهای عملی.

مقامات اروپایی می‌گویند، این مهم است که به ایران نشان دهیم در انزوا قرار ندارد. در نشست روز جمعه آنها اثبات خواهند کرد خط اعتباری پیشنهاد شده رو به پیشرفت است. با این حال زمان اولین تراکنش این خط اعتباری هنوز نامشخص است.

یک دیپلمات اروپایی در این زمینه گفت: «آنها(ایرانیها) درباره اینستکس بی صبر هستند، اما این پیچیده است. ما قادریم نشان دهیم که در حال پیشرفت هستیم اما آنها می‌گویند که کافی نیست. خب این دیگر مشکل آنهاست، ما کارمان را به بهترین نحو انجام میدهیم.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها