کره‌شمالی:

برای دفاع از خودمان در کشیدن ماشه به روی آمریکا تردید نمی‌کنیم

کره‌شمالی در پیامی هشدارآمیز تاکید کرد در راستای دفاع از خود حاضر است به روی آمریکا ماشه بکشد اما کره‌جنوبی می گوید همچنان روی برگزاری سومین نشست کار می‌شود.

برای دفاع از خودمان در کشیدن ماشه به روی آمریکا تردید نمی‌کنیم
کد خبر: 316305
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۶ ۱۴:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی چهارشنبه در مطلبی «اقدام غیر عادی ایالات متحده و خصومت آن علیه پیونگ‌یانگ» را محکوم کرد. کره‌شمالی از گزارش قاچاق انسان سال 2019، گزارش آزادی مذهبی بین‌المللی و تمدید وضعیت فوق‌العاده ملی در خصوص برنامه تسلیحات هسته‌ای خود خشمگین است.

کی‌سی‌ان‌ای همچنین از اظهارات بی‌مهابای مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که گفته بود بیش از 80 درصد از اقتصاد کره‌شمالی تحریم شده است، انتقاد کرد. این پایگاه دولتی کره‌شمالی گفت: سوال اینجاست که آیا قصد آمریکا رساندن تحریم‌ها به 100 درصد است؟ این رویای وحشی آمریکا برای به زانو درآوردن ما از طریق ابزارهای فشار و تحریم است.

کی‌سی‌ان‌ای هشدار داد: کشور ما کشوری نیست که مقابل تحریم‌های آمریکا تسلیم شود، کشوری هم نیستیم که هر زمان آمریکا دلش خواست به آن حمله کند. اگر کسی جرات کند حاکمیت و حق حیات ما را به چالش بکشد، تردیدی برای کشیدن ماشه برای دفاع از خودمان به خرج نمی‌دهیم.

کره‌شمالی اعلام کرد، اگر آمریکا خواستار از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای است باید پیشنهاد جدیدی ارائه دهد.

کوان جونگ-گان، مدیرکل دپارتمان امور آمریکا در وزارت خارجه کره‌شمالی در بیانیه‌ای تاکید کرد، مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده نمی‌تواند به صورت اتوماتیک فقط به خاطر اینکه آمریکا آن را می‌خواهد، از سرگرفته شود. او گفت: همانطور که رئیس کمیسیون امور کشور (کیم جونگ اون) در سخنرانی سیاسی تاریخی خود اعلام کرده‌اند، آمریکا باید با متد صحیح محاسبات به پای میز مذاکره با جمهوری دموکراتیک خلق کره بیاید و محدودیت زمانی تا پایان امسال است. آمریکا باید موضع صحیحی داشته باشد.

این مقام ارشد کره‌شمالی افزود: گرچه باید روی گفت‌وگو با آمریکا فکر کنیم، لازم است تا ما در جایگاه اول رویکرد مناسبی از طرف آمریکا در قبال مذاکرات ببینیم. مذاکرات باید با همتایی برگزار شود که حس خوب ارتباط داشته باشد و این تنها زمانی ممکن می‌شود که آمریکا پیشنهاد مناسبی در دست داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها