کد خبر: 316089
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

از وضعیت اقتصادی دوبی چه می‌دانیم؟

اقتصاد دوبی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. شاخص اعتماد به فضای کسب‌وکار بالاست و افزایش آمار گردشگری باعث تقویت هرچه بیشتر اقتصاد شده و فعالیت شرکت‌های خصوصی در بخش غیرنفتی دوبی به بالاترین نرخ خود طی 9 سال اخیر رسیده است.

از وضعیت اقتصادی دوبی چه می‌دانیم؟
کد خبر: 316089
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| طی یک سال گذشته اقتصاد دوبی، به رغم ناآرامی‌های منطقه، همچنان به مسیر مثبت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، هفته‌نامه «کسب‌وکار عربی» (Arabian Business) در شماره اخیر خود گزارشی درباره وضعیت فعلی اقتصاد دوبی و چشم‌انداز آن تا سال 2020 منتشر کرد. نویسنده یادداشت سه ویژگی برجسته اقتصاد دوبی را بالا بودن شاخص اعتماد به فضای کسب‌وکار، افزایش آمار گردشگری و کاهش نرخ تورم برشمرده است.

بالا بودن شاخص اعتماد به فضای کسب‌وکار

بنا بر گزارش منتشرشده وزارت توسعه اقتصادی امارات، طی ماه‌های ژانویه و آوریل امسال، 9489 مجوز جدید برای شرکت‌های تجاری صادر شد. به استناد همین نهاد دولتی، شاخص اعتماد به فضای کسب‌وکار در دوبی طی ربع اول سال 2019 به عدد 117.8 رسید. این مقدار در مدت مشابه سال گذشته 116.4 بود. داده‌های منتشرشده آژانس سرمایه‌گذاری و توسعه دوبی نشان می‌دهد در ربع اول سال جاری، حدود شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صرفاً در این شهر انجام شده است.

افزایش آمار گردشگری

گردشگری در دوبی یکی دیگر از بخش‌های کلیدی در رشد اقتصادی این کشور است. آمار گردشگران طی ربع اول سال 2019 در این شهر، با افزایش 2.2 درصد نسبت به سال گذشته، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. در همین مدت، نرخ متوسط رزرو هتل‌ها در دوبی به 79 درصد رسید. این نرخ در مدت مشابه در سال 2018، برابر 77 درصد بود. با نزدیک‌تر شدن نمایشگاه اکسپوی 2020 که در این شهر برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌شود این آمار به رشد خود ادامه خواهد داد.

اکسپو 2020

کاهش نرخ تورم

داده‌های مرکز آمار دوبی نشان می‌دهد نرخ تورم دوبی در ربع اول 2019 به منفی 3.72 درصد رسید که در مقایسه با دوره مشابه در سال 2018، شاهد رشدی 2.27 درصدی بوده است. دوبی در سال گذشته با اعمال پنج درصد مالیات بر ارزش افزوده شاهد افزایش نرخ تورم بود، اگرچه افزایش این نرخ همزمان با کاهش قیمت مسکن، آب و حمل‌ونقل همراه شد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، رشد اقتصادی دوبی تا پایان سال‌های 2019 و 2020 به ترتیب افزایش 2.1 درصدی و 3.8 درصدی را تجربه خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها