کد خبر: 315141
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۵:۲۳:۳۷
| |

اعزام یک تیم مین‌روب نیروی ویژه ارتش انگلیس به خلیج‌فارس

طبق ادعای رسانه انگلیسی، یک گروه از کماندوهای «سرویس دریایی ویژه» این کشور به منطقه خلیج‌فارس اعزام شده‌اند تا در ماموریتی محرمانه با حملات احتمالی به کشتی‌ها مقابله کنند.

اعزام یک تیم مین‌روب نیروی ویژه ارتش انگلیس به خلیج‌فارس
کد خبر: 315141
|
۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۱۵:۲۳:۳۷

اعتمادآنلاین| هفت روز بعد از آنکه برخی رسانه‌ها از اعزام 100 تفنگدار دریایی انگلیس به بحرین برای حفاظت از کشتی‌های انگلیسی خبر دادند، یک رسانه انگلیسی شامگاه شنبه (دیشب) خبر تازه‌ای در این باره منتشر کرده و از اعزام نیروهای ویژه دریایی انگلیس برای آنچه که مقابله با «حمله ایران» خوانده شده، خبر داده است.

روزنامه «میرر» در خبری اختصاصی مدعی شده که برای حفاظت از کشتی‌های انگلیسی در برابر «حمله ایران»، کماندوهای سرویس دریایی ویژه انگلیس به منطقه خلیج فارس اعزام شدند.

بنا بر ادعای این روزنامه، یک گروه از کماندوهای «سرویس دریایی ویژه» (SBS) انگلیس به منطقه خلیج فارس اعزام شده‌اند اما به تعداد این نیروها اشاره‌ای نکرده است.

سرویس دریایی ویژه انگلیس یا «اس‌پی‌اس»، واحد نیروهای ویژه ارتش این کشور است که طبق اعلام مقام‌ها و رسانه‌های انگلیسی وظایف آن مواردی از قبیل مبارزه با تروریسم، عملیات شناسایی و مبارزه با گروگانگیری را در برمی‌گیرد.

پیشتر روزنامه «دیلی میل» خبر داده بود، انگلیس قصد دارد 100 تفنگدار دریایی را جهت محافظت از کشتی‌های انگلیسی به منطقه اعزام کند. البته این آمار بعدا تکذیب شد و روزنامه «الشرق الاوسط» به نقل از یک مقام وزارت دفاع انگلیس نوشت که این رقم فقط 20 نفر است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها