کد خبر: 314049
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از دیپ‌فیک و خطرات آن گزارش می‌دهد

«جعل عمقی» و چالش‌های پیش روی انتخابات 2020 آمریکا

انتشار دو ویدئوی جعلی و دستکاری‌شده از «سخنرانی» نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، نگرانی از پیامدهای خطرناک فناوری هوش مصنوعی را افزایش داده است.

حجم ویدیو: 1.91M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 314049
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| انتشار دو ویدئوی جعلی و دستکاری‌شده از «سخنرانی» نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، نگرانی از پیامدهای خطرناک فناوری هوش مصنوعی را افزایش داده است.

نگرانی در مورد ویدئوهای «جعل عمقی» هم‌اینک در محافل سیاسی آمریکا بالا گرفته و کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا طی روزهای اخیر جلسه ویژه‌ای در این‌باره و چالش‌های مرتبط با آن تشکیل داد.

در این جلسه، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی، با اشاره به ویدئوی جعلی نانسی پلوسی گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری در آمریکا، «کابوسی» از پخش اطلاعات جعلی از زبان نامزدها بر این انتخابات سایه افکنده است.

این دستکاری‌ها با استفاده از یکی از شاخه‌های پرکاربرد هوش مصنوعی، به نام یادگیری ماشینی، انجام می‌شود.

یکی از تکنیک‌های یادگیری ماشینی به نام «یادگیری عمقی» برای این کار استفاده می‌شود که اطلاعات خام تصاویر و ویدئوها را دریافت می‌کند و لایه‌لایه به آن «عمق می‌دهد» تا اینکه محتوایی متفاوت اما به ظاهر شبیه واقعیت بیابد. برای همین به این نوع دستکاری «جعل عمقی» (Deepfake) می‌گویند.

در حال حاضر، پژوهشگران هوش مصنوعی در آمریکا در حال رقابت تنگاتنگ با سازندگان ویدئوهای جعلی عمقی هستند و تیم‌های تحقیقاتی، به ویژه در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، ساخت نرم‌افزارهایی پیشرفته برای مقابله با این پدیده تا پیش از فرا رسیدن تاریخ انتخابات 2020 آمریکا را در برنامه دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها