کد خبر: 313933
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۷:۲۰
| |

روسیه و چین از کره‌شمالی در سازمان ملل بابت نقض تحریم‌ها حمایت کردند

روسیه و چین مانع از آن شدند که کمیته نظارت بر تحریم‌های کره‌شمالی در شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کند که پیونگ‌یانگ سقف محدودیت سالانه برای واردات محصولات نفتی پالایش‌شده را که برای اقتصادش حیاتی هستند، نقض کرده است.

روسیه و چین از کره‌شمالی در سازمان ملل بابت نقض تحریم‌ها حمایت کردند
کد خبر: 313933
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۲:۰۷:۲۰

اعتمادآنلاین| دو دیپلمات مطلع در سازمان ملل گفتند روس‌ها و چینی‌ها پیش از ضرب‌الاجل روز سه‌شنبه مخالفت خود را اعلام کردند.

آمریکا و 25 کشور دیگر، کره‌شمالی را به نقض تحریم‌های سازمان ملل از طریق واردات حجم بیشتری نسبت به محدودیت 500 هزار بشکه محصولات نفتی پالایش‌شده در سال متهم می‌کنند. آمریکا با شکایت، از کمیته تحریم‌ها خواسته بود تا حکم بدهد که پیونگ‌یانگ این محدودیت را نقض کرده است و خواستار توقف فوری این ارسال‌ها شود. به گفته آمریکا، بسیاری از نفت مازاد از طریق ده‌ها انتقال غیر قانونی کشتی به کشتی انجام شده است.

یک دیپلمات شورای امنیت گفت، گمان می‌رود کره‌شمالی 3.5 میلیون بشکه نفت تصفیه شده در سال 2018 دریافت کرده باشد که هفت برابر بیشتر از سقف محدودیت بود. این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، گفت کره‌شمالی امسال بیش از سقف محدودیت خود واردات داشته است و در آستانه دریافت همان حجم از نفت مورد نظر از طریق انتقال‌های غیر قانونی کشتی‌ به کشتی است.

در متن این شکایت آمده است، سقف محدودیت 500 هزار بشکه در سال محصولات نفت تصفیه شده برای حفظ فشار علیه کره‌شمالی برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای در این کشور ضروری است.

ژوئیه گذشته روسیه و چین در اقدامی مشابه اجازه نداند آمریکا کمیته تحریم‌های سازمان ملل را وادار کند که کره‌شمالی را به نقض سهمیه سالانه متهم کند. روسیه و چین از اصلی‌ترین تامین‌کنندگان محصولات نفتی به کره‌شمالی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها