کد خبر: 311375
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۲:۰۰
| |

دور نگه داشتن عراق و منطقه از درگیری و بحران

قوای سه گانه عراق راه‌های ضامن دور ماندن این کشور و منطقه از بحران‌ها و درگیری‌ها را بررسی کرده و در راستای یکسو سازی گفتمان رسمی این کشور تلاش کردند.

دور نگه داشتن عراق و منطقه از درگیری و بحران
کد خبر: 311375
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| طی بیانیه منتشر شده از سوی دولت و پارلمان و ریاست جمهوری عراق امروز (دوشنبه) در نشستی که این سه مقام داشتند، شرایط سیاسی، اقتصادی، امنیتی و قانونی عراق بررسی شده و روند تشکیل کابینه و نیز برنامه‌های دولتی اجرا شده مورد بررسی قرار گرفتند و بر اهمیت اجرای این برنامه‌ها برای تحقق خواسته‌های مردم تاکید شد.

همچنین مسؤولان وضعیت دو استان کرکوک و دیالی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در عین حال در نشست امروز بر لزوم افزایش تلاش‌ها در راستای برقراری امنیت و ثبات در شهرهای عراق با اتکا به راهکار گفت‌وگو و ایجاد روحیه هم‌زیستی مسالمت آمیز میان گروه‌های مختلف عراقی و مشارکت همه آنها در مدیریت کشور تاکید شد.

شرکت کنندگان در این نشست بر لزوم هماهنگی این سه مقام برای یکسان سازی گفتمان عراق و اتکا به روند میانه در روابط عراق توافق شده و آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان و نیز راه‌های ضامن دور ماندن عراق از بحران‌ها و درگیری‌های موجود در منطقه در مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین در نشست یاد شده به مساله حضور عراق در دو کنفرانس سران کشورهای عربی و اسلامی در شهر مکه و موضع گیری عراق نسبت به بحران کنونی پرداخته و تاکید شد این مشارکت به منزله موضع گیری دولت عراق و انعکاس منافع عالی این کشور است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها