کد خبر: 310481
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۵:۰۰
| |

ترامپ چاره‌ای جز امتیازدهی در سیاست خارجی ندارد

جدیدترین نظرسنجی انجام‌شده از سوی شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها اقدامات ترامپ در حوزه سیاست خارجی را منفی ارزیابی می‌کنند.

ترامپ چاره‌ای جز امتیازدهی در سیاست خارجی ندارد
کد خبر: 310481
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۷ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عدم موفقیت تیم سیاست خارجی و امنیت ملی در پیشبرد پرونده‌های مهم خارجی شامل ونزوئلا، چین، کره شمالی، سوریه و ایران به اصلی‌ترین چالش ترامپ در آستانه آغاز تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تبدیل شده است.

اکثریت پاسخ دهندگان (بیش از 48 درصد) معتقدند که عملکرد ترامپ در مورد ایران نیز منفی بوده است.

نگاه منفی پاسخ دهندگان در مورد عملکر سیاست خارجی دولت ترامپ درحالی است که بر اساس همین نظرسنجی، اقتصاد کماکان نقطه قوت اصلی ترامپ در افکار عمومی محسوب می شود و بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان در این باره به او امتیاز مثبت داده‌اند.

در مجموع بیش از 54 درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که ترامپ برنده انتخابات 2020 آمریکا خواهد بود و 41 درصد احساس می کنند که او خواهد باخت.

شکل‌گیری این وضعیت شکننده با توجه به احتمال اثرگذاری چالش‌های سیاست خارجی بر اقتصاد آمریکا و از میان رفتن تنها مزیت ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 موجب شده که رییس‌جمهور آمریکا فشار زیادی را به پمپئو و بولتون برای بازسازی رویه افراط‌گرایانه قبلی که دستاوردی جز ناکامی نداشته است، وارد کند.

اگرچه نفرات اصلی موثر بر شکل گیری بحران در سیاست خارجی آمریکا( پمپئو و بولتون) تلاش می کنند تا با تکرار محتاطانه رویکردهای قبلی ،شرایط را عادی نشان دهند اما شخص ترامپ با توجه با روحیات خاص وعجولانه اش آشکارا در گفتار و رفتارش در حال مخابره پیام‌های متفاوت است.


همه قرائن نشان می دهد که ترامپ تاجرمسلک برای برنده شدن در معامله انتخابات 2020 اماده امتیازدهی در سیاست خارجی به‌ویژه در مورد پرونده ایران است.


اکنون باید با هوشمندی کامل، مسیر «مقاومت فعال» بر اساس راهبردهای اعلام شده از سوی شورای عالی امنیت ملی با جدیت ادامه یابد تا برهم زنندگان توافقات بین‌المللی متوجه شوند که دوران باجگیری و فشار برای امتیازگیری به پایان رسیده و هیچ چاره‌ای جز احترام به حقوق مسلم کشورمان ندارند.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها