کد خبر: 310163
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۸:۱۹:۴۹
| |

فرانسه به تهدید و بازداشت مهاجران متهم شد

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای، فرانسه را نه تنها به تهدید و بازداشت مهاجران بلکه به بازداشت افرادی که خواهان کمک به مهاجران در کمپ‌ها هستند متهم کرد.

فرانسه به تهدید و بازداشت مهاجران متهم شد
کد خبر: 310163
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۸:۱۹:۴۹

اعتمادآنلاین| اکثر کمک‌رسانان به مهاجرین کمپ‌های شمال فرانسه توسط نیروهای امنیتی و پلیس مورد آزار و اذیت قرار گرفته و حتی برخی از آنان بازداشت شده‌اند.

«لیزا ماراکانی» پژوهشگر حقوق بشر سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید، به‌رغم فشارهای نیروهای امنیتی فرانسه، بسیاری از فعالان با حضور در کمپ‌های مهاجرین در شمال فرانسه به مهاجرین گرسنه و آواره غذا می‌دهند.

فرانسه در اکتبر سال 2016 با حمله به مقر مهاجرین در شمال شهر بندری کاله هزاران مهاجر را در این شهر آواره کرد که با گذشت سه سال از این حادثه همچنان بیش از یک هزار و 200 مهاجر به‌صورت غیرقانونی در این شهر زندگی می‌کنند.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، بسیاری از آوارگان شمال فرانسه با کمبود مواد غذایی، آب، تسهیلات بهداشتی و سرپناه دست و پنجه نرم می‌کنند و از کمک‌های حقوقی بی‌بهره‌اند.

ماراکانی در ادامه می‌گوید، نقش مدافعین حقوق بشر در حمایت از این آوارگان بسیار وخیم گزارش می‌شود.

به گفته سازمان عفو بین‌الملل، تخریب کمپ و پناهگاهای مهاجرین توسط پلیس در یک سال گذشته به‌شدت افزایش یافته و تنها طی شش ماه گذشته 391 مهاجر به اجبار از این کمپ‌ها اخراج شده‌اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها