کد خبر: 310045
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۴:۵۰:۰۰
| |

آمریکا، مهم‌ترین منبع اطلاعاتی اسرائیل در مورد حزب‌الله

بر اساس اسناد و گزارش‌های امنیتی منتشرشده، واحد جاسوسی، شنود مکالمات و پیگیری تحرکات رهبران حزب‌الله در ارتش اسرائیل بر اطلاعات آمریکا تکیه دارد.

آمریکا، مهم‌ترین منبع اطلاعاتی اسرائیل در مورد حزب‌الله
کد خبر: 310045
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۴:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس اسناد و گزارش‌های امنیتی منتشرشده، واحد جاسوسی، شنود مکالمات و پیگیری تحرکات رهبران حزب‌الله در ارتش اسرائیل بر اطلاعات آمریکا تکیه دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، روزنامه کویتی الرای در گزارشی که امروز چهارشنبه منتشر شد خبر داد: بعد از آنکه بانک اهداف ارتش اسرائیل در جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان به پایان رسید، آمریکا اطلاعات جدیدی را در این رابطه در اختیار تل‌آویو قرار داد و به ادامه حملات و بمباران‌های این رژیم علیه لبنان کمک کرد.

به نوشته این روزنامه، ادوارد اسنودن اطلاعات جدیدی درباره همکاری سازمان اطلاعات آمریکا با سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل علیه حزب‌الله منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد این همکاری سال‌هاست ادامه داشته و اسرائیل تکیه قابل توجهی بر اطلاعات آمریکا در این زمینه دارد.

در ادامه، با استناد به دو سندی که چند روز پیش منتشر شد، آمده است: با اینکه قانون آمریکا به آژانس امنیت ملی این کشور اجازه نمی‌دهد اطلاعات تعقیب و مراقبتی را- که احتمال به‌کارگیری آن در عملیات ترور بالاست- در اختیار طرف‌های دیگر قرار دهد، اما فشارهای اسرائیل به حدی است که باعث شده چارچوب جدیدی برای تسهیل استفاده تل‌آویو از اطلاعات طبقه‌بندی‌شده آمریکا شکل گیرد.

بر اساس یکی از این اسناد، یک مسئول در آژانس امنیت ملی آمریکا از تل‌آویو گزارش داد: ارتباط با مسئولان نظامی اسرائیلی در جریان جنگ 2006 به طور کامل برقرار است.

در حالی که در سند دوم نیز سازوکار تبادل اطلاعات بین ایالات متحده و اسرائیل تشریح شده است.

بر این اساس، در جنگ 2006 واحد 8200 تمامی سقف اطلاعاتی و فناوری خود را خرج کرده بود، از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر مسئولان اسرائیلی از همتایان آمریکایی خود در آژانس امنیت ملی درخواست کردند تا اهداف دیگری از حزب‌الله را برایشان مشخص کنند.

تمرکز ویژه آنها همچنین بر مشخص کردن محل حضور سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، است که ظاهراً این اطلاعات برای اسرائیل راهگشا نبودند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها