کد خبر: 309467
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۴:۴۷:۳۲
| |

ابراز نگرانی پنتاگون از رشد چین در بازار تسلیحات غرب‌ آسیا

در پی افزایش تنش‌ها میان پکن و واشنگتن، پنتاگون در گزارش اخیر خود در خصوص تسلط چین بر بازار تسلیحات غرب آسیا ابراز نگرانی کرده است.

ابراز نگرانی پنتاگون از رشد چین در بازار تسلیحات غرب‌ آسیا
کد خبر: 309467
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۲ ۱۴:۴۷:۳۲

اعتمادآنلاین| پنتاگون در گزارشی که اخیراً منتشر شده است از تسلط چین بر بازار تسلیحات غرب آسیا ابراز نگرانی کرد.

پایگاه تحلیلی المانیتور در این خصوص گزارش کرد، در یکی از گزارش‌های پنتاگون که اوایل ماه گذشته میلادی منتشر شد، دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص گسترش سلاح‌هایی با برچسب «ساخت چین» در میدان نبرد غرب آسیا نگران است.

طبق این گزارش، شمار زیادی از همپیمانان قدیمی آمریکا برای فناوری‌هایی که آمریکا به‌عنوان امضاکننده پیمان‌های بین‌المللی کنترل تسلیحات، صادرات آن را محدود کرده است، به سمت پکن روی می‌آورند.

المانیتور سپس با اشاره به این موارد نوشت: پنتاگون به شدت نگران است که افزایش فروش تسلیحات چین موجب شود پکن نفوذ بیشتری را برای تضمین جایگاه نظامی و اقتصادی و روابط با همپیمانان آمریکا در منطقه غرب آسیا به دست آورد.

پنتاگون اعلام کرد که چین از سال 2013 تا 2017، 10 میلیارد دلار سفارش فروش تسلیحات از مشتریان خود در غرب آسیا دریافت کرده است.

طبق این گزارش، به واسطه عضویت آمریکا در شماری از پیمان‌های کنترل تسلیحات، چین رقیب چندان بزرگی برای فروش پهپادهای مسلح در عراق، عربستان سعودی و امارات عربی متحده نداشته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها