کد خبر: 308905
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۸:۰۰
| |

پادشاه بحرین بر حل عادلانه مسأله فلسطین تأکید کرد

پادشاه بحرین در سخنانی بر ضرورت حل‌‌وفصل عادلانه و جامع مسأله فلسطین و تلاش برای تحقق راه‌حل دو کشوری تأکید کرد.

پادشاه بحرین بر حل عادلانه مسأله فلسطین تأکید کرد
کد خبر: 308905
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۱ ۰۹:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در جریان چهاردهمین نشست سازمان همکاری اسلامی در کاخ «الصفا» در شهر مکه اعلام کرد: ما در حال گذار از یک مرحله تاریخی حساس هستیم و شرایط کنونی منطقه مستلزم اتخاذ یک راهکار عملی برای دستیابی به راه حل‌های قاطع در خصوص مسائل و بحران‌هایی است که شاهد آن هستیم.

او افزود: در رأس مسائل مذکور، دستیابی به یک راه حل عادلانه و همه‌جانبه برای مسأله فلسطین قرار دارد و ما در این زمینه به نقش فعال سازمان همکاری اسلامی و اجرای تمامی قطعنامه‌های مرتبط چشم دوخته‌ایم تا ملت فلسطین طبق «ابتکار عمل صلح عربی»، «راه‌حل دو کشوری» و همچنین اصول بین‌المللی مربوطه به حقوق قانونی خود برای تشکیل یک کشور کاملا مستقل و دارای حاکمیت در مرزهای 1967 و با پایتختی قدس شرقی دست یابند.

پادشاه بحرین ادامه داد: امیدواریم که تلاش‌هایمان به طرح‌های بلند مدتی منجر شود که بر مسئولیت مشترک در ایجاد پایه‌های امنیت همه‌جانبه، ثبات در منطقه، حمایت از جامعه بین‌المللی برای تأمین و حفاظت از خط لوله‌های نفت و ناوگان دریایی و همچنین نشان دادن نقش مؤثر و مسئولانه کشورهای منطقه در حفظ سطح ثبات در بازارهای جهانی تأکید می‌کند.

او در پایان از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و یوسف بن أحمد العثیمین، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به خاطر برگزاری این نشست تقدیر و تشکر کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها