کد خبر: 307985
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۴:۳۵:۲۷
| |

ترکیه دریافت هرگونه اولتیماتوم واشنگتن درباره خرید اس‌400 را تکذیب کرد

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه برخی گزارش‌ها درباره اینکه واشنگتن به آنکارا درباره خرید سامانه «اس 400» اولتیماتوم دو هفته‌ای داده است را رد کرد.

ترکیه دریافت هرگونه اولتیماتوم واشنگتن درباره خرید اس‌400 را تکذیب کرد
کد خبر: 307985
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۷ ۱۴:۳۵:۲۷

اعتمادآنلاین| وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با یک رسانه ترکیه‌ای گمانه‌زنی‌ها درباره صدور اولتیماتوم توسط دولت آمریکا به ترکیه در موضوع اس 400 را رد کرده است.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با «هابر تُرک»، گزارش‌های روز دوشنبه (دیروز) برخی رسانه‌ها درباره اینکه آمریکا به ترکیه درباره خرید اس 400 اولتیماتوم دو هفته‌ای داده را رد کرد.

این مقام ارشد ترکیه‌ای تاکید کرد که کشورش چنین اولتیماتومی از سوی آمریکا درباره خرید سامانه اس‌400 روسیه دریافت نکرده است.

پیشتر، شبکه «سی‌ان‌بی‌سی» گزارش داده بود، دولت آمریکا به ترکیه یک اولتیماتوم با این مضمون داده است: یا ظرف دو هفته به خرید اس 400 پایان دهید یا اینکه (در صورت متوقف نکردن روند خرید این سامانه) با مجازات‌های سخت مواجه شده و احتمال خرید جنگنده‌های اف 35 آمریکا را از دست بدهید.

وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با هابر تُرک ضمن رد این خبر گفت: «ما اقداماتمان را به نحوی انجام می‌دهیم که مسئولیت‌هایی را که برعهده‌مان است، به نحو کامل انجام دهیم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها