کد خبر: 307647
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۷:۳۹
| |

نتایج ضعیف احزاب سنتی آلمان در انتخابات پارلمان اروپا

احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان با از دست دادن میزان قابل توجهی از آرای خود نسبت به دوره پیش، عملکرد ضعیفی را در این دوره از انتخابات پارلمان اروپا به نمایش گذاشتند.

نتایج ضعیف احزاب سنتی آلمان در انتخابات پارلمان اروپا
کد خبر: 307647
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۶ ۱۴:۵۷:۳۹

اعتمادآنلاین| نتایج انتخابات پارلمان اروپا شرایط را برای احزاب سنتی آلمان بیش از پیش دشوار کرد.

بر این اساس بدترین نتیجه را حزب «سوسیال دموکرات» با 15.8 درصد کسب کرد که موجب شد این حزب به رتبه سوم احزاب آلمانی و پس از حزب سبزها تنزل کند.

همچنین حزب حاکم دموکرات مسیحی با کاهش چشمگیر میزان آرای خود 28.9 درصد آرا را به دست آورد، با این حال همچنان قویترین حزب آلمان باقی ماند.

در این میان حزب سبزها با بهبود نتایج خود و کسب 20.5 درصد آرا توانست برای نخستین بار خود را به عنوان دومین حزب قدرتمند آلمان معرفی کند.

این حزب با دوبرابر کردن نتایج خود نسبت به دوره پیش، در ایالت‌های برلین و هامبورگ به عنوان حزب نخست به پارلمان اروپا راه یافت.

انتخابات پارلمان اروپا در این دوره بدترین نتیجه را برای سوسیال دموکرات‌ها داشت؛ به طوری که این حزب نسبت به دوره پیشین 11.4 درصد آرای خود را از دست داد.

موقعیت حزب دموکرات مسیحی نیز با از دست دادن 7 درصد آرای خود نسبت به انتخابات 2014 پارلمان اروپا، دشوار تر از گذشته شد.

از سوی دیگر حزب تازه تاسیس «آلترناتیو برای آلمان» حرکتی رو به جلو داشته و توانست علاوه بر کسب 11 درصد آرا، قوی‌ترین حزب در ایالت براندنبورگ لقب بگیرد.

احزاب «چپ‌ها» و «دموکرات آزاد» نیز به ترتیب با 5.5 درصد و 5.4 درصد در رتبه‌های بعدی این فهرست قرار گرفتند.

بنابر اعلام منابع رسمی، میزان مشارکت مردم آلمان در این دوره از انتخابات پارلمان اروپا 61.5 درصد بوده که نسبت به دوره قبل (48.1 درصد) رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها