کد خبر: 295046
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۲:۴۴:۴۴
| |

ترامپ از سوئیس برای توافق با ایران درخواست کمک کرد

نشریه سان‌انگلیس در گزارشی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم با ایران است، نوشت: دونالد ترامپ از همتای سوئیسی خود برای حصول توافقی به منظور جلوگیری از آن‌چه وقوع درگیری با ایران عنوان شده، درخواست کمک کرده است.

ترامپ از سوئیس برای توافق با ایران درخواست کمک کرد
کد خبر: 295046
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۸ ۱۲:۴۴:۴۴

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا «اولی مائورر» همتای سوئیسی خود را به کاخ سفید فراخواند تا از او برای حصول توافقی با ایران به منظور جلوگیری از وقوع درگیری با این کشور درخواست کمک کند.

این اقدام پس از آن انجام گرفته است که گفته می‌شود رئیس‌جمهور ترامپ هراس دارد مشاوران ارشد جنگ‌طلب او در حال سوق دادن آمریکا به سمت یک جنگ هستند، چیزی که خلاف وعده‌های انتخاباتی او مبنی بر جلوگیری از وقوع مناقشات هزینه‌بر برای آمریکا است. او نگران است که وقوع هر گونه درگیری با ایران انتخاب مجدد او در سال 2020 را با خطر مواجه کند.

پیش از این گزارش شده بود که دونالد ترامپ، «اولی مائورر» رئیس جمهور سوئیس را به کاخ سفید فراخوانده تا با این کشور درباره نقش آن در تسهیل روابط بین‌الملل و دیگر مسائل بین‌المللی بحث و رایزنی کند.

سوئیس از زمانی که روابط دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن قطع شده است، نقش رابط را میان این دو کشور ایفا کرده و حافظ منافع آمریکا در ایران بوده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها