کد خبر: 293572
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۰:۰۲:۴۶
| |

محورهای دیدارهای پمپئو در سوچی اعلام شد

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: وزیر امور خارجه این کشور توقف در مسکو در جریان سفرش به روسیه را لغو کرده اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در سوچی دیدار خواهد کرد.

محورهای دیدارهای پمپئو در سوچی اعلام شد
کد خبر: 293572
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۳ ۱۰:۰۲:۴۶

اعتمادآنلاین| این مقام که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا که از پایگاه نظامی اندروز در نزدیکی واشنگتن عازم بروکسل شد، پیش از سفر به روسیه با مقامات اروپایی درباره ایران و دیگر مسائل مذاکره خواهد کرد.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود که پمپئو در جریان نخستین سفرش به روسیه به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا قرار است با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور و «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره اقدامات «بی‌ثبات‌کننده و تهاجمی» که در سراسر جهان انجام داده است، گفت‌وگو کند.

این مقام با ارائه برنامه سفر پمپئو به خبرنگاران گفت: پامپئو نگرانی‌های آمریکا درباره نقش روسیه در ونزوئلا و سوریه و تخطی‌هایش از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد INF و همچنین تلاش‌های روسیه برای مداخله در انتخابات آمریکا را بازگو خواهد کرد.

پمپئو قرار بود روز دوشنبه در مسکو پیش از سفر به سوچی با کارمندان سفارت آمریکا و اعضای جامعه تجاری دیدار کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها