کد خبر: 292594
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۲۵:۳۷
| |

ترامپ:

کسی از آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ خوشحال نیست

رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: هیچ کس از آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی خوشحال نیست.

کسی از آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ خوشحال نیست
کد خبر: 292594
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۲۵:۳۷

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رییس‌جمهور آمریکا در واکنش به گزارش‌های اخیر در مورد پرتاب آزمایشی دو موشک از سوی کره‌شمالی خطاب به خبرنگاران در کاخ سفید گفت‌: مقام‌های آمریکایی با جدیت فراوان در حال‌ بررسی پرتاب این موشک‌های کوتاه‌برد هستند.

او در ادامه‌ به خبرنگاران گفت‌: هیچ کس از این موضوع خوشحال نیست.

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: ما باید ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد. می‌دانم که آنها می‌خواهند مذاکره کنند، ولی فکر نمی‌کنم که آنها برای مذاکره آماده باشند.

این پرتاب‌های موشکی از جانب کره‌شمالی ساعاتی بعد از آن در روز پنجشنبه‌ صورت گرفت که استفن بیه‌گون، نماینده ویژه‌ آمریکا برای کره‌شمالی به منظور مذاکراتی با مقامات کره‌جنوبی وارد شهر سئول شده بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ظاهرا کره شمالی در این اقدام خود دو موشک کوتاه‌برد در روز پنجشنبه‌ شلیک کرده است.

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی نیز این اقدام کره شمالی را یک اقدام اعتراضی توصیف کرد.

بر طبق بیانیه ارتش کره‌جنوبی این موشک‌ها از منطقه کوسانگ واقع در استان پیونگان شمالی در خاک کره شمالی پرتاب شده اند و به ترتیب مسافت‌های 270 و 420 کیلومتر را به سمت شرق بر فراز کره شمالی طی کرده‌اند.

در همین حال خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (جمعه‌) گزارش کرد: «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به هدایت آزمایش‌های تسلیحاتی در روز پنجشنبه‌ کمک کرده و نسبت به تدابیر مختلف برای حملات دوربرد اطلاع پیدا کرده است. با این حال در این گزارش عنوان نشد که چه نوع موشک‌هایی برای این آزمایش استفاده شده‌اند.

دفتر ریاست جمهوری کره‌جنوبی پیشتر اعلام کرد که پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی بسیار نگران‌کننده و برای تلاش‌ها برای بهبود روابط بین دو کره و کاهش تنش‌های نظامی در شبه‌جزیره کره زیانبار هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها