کد خبر: 292531
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۲۳:۳۸
| |

عبدالمهدی:

بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهیم بود

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه این کشور بخشی از سیستم تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود، تصریح کرد: بغداد تمایل دارد با همه کشورها رابطه داشته باشد.

بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهیم بود
کد خبر: 292531
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۰:۲۳:۳۸

اعتمادآنلاین| سفرای انگلیس، آلمان و فرانسه در بغداد به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق رفتند.

دفتر عبدالمهدی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این دیدار، توسعه روابط عراق و کشورهای اتحادیه اروپا، راه‌های تداوم همکاری در تمامی زمینه‌ها و تحولات منطقه «در سایه تنش کنونی بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران بررسی شد».

شبکه خبری «السومریه» با اشاره به این بیانیه، به نقل از عبدالمهدی گزارش داد که «عراق تمایل دارد با همه همسایگان خود، کشورهای عربی و بین‌المللی از جمله آمریکا و ایران روابط داشته باشد».

او تصریح کرد که «روابط عراق در افزایش امنیت، ثبات و شکوفایی اقتصادی منطقه و دنیا سهیم بوده و سفرهای ما به کشورهای همسایه، عربی، منطقه‌ای و اروپایی در همین راستا است».

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: این روابط متوازن، جایگاه واقعی عراق را به این کشور بخشیده و بازتاب مثبتی بر ثبات داخلی این کشور داشته است.

عبدالمهدی سیاست‌های عراق را این‌گونه تشریح کرد: «باور عراق به گفت‌وگو و تفاهم برای حل همه مشکلات با کشورهای همسایه، غالب کردن مشترکات بر اختلافات، عدم ورود به هیچ محوری و موضع علنی عراق مبنی بر اینکه بخشی از سیستم تحریمهای آمریکا علیه ایران نخواهد بود».

او همچنین تأکید کرد: باید تلاش‌ها برای حفظ ثبات در منطقه افزایش یابد، از شدت بحران کاسته شود و ملت‌ها را از مخاطرات فقدان امنیت و ثبات دور کرد.

سفرای سه کشور اروپایی نیز از توسعه روابط با عراق و تلاش این کشورها برای افزایش همکاری با بغداد ابراز خرسندی کردند.

دیپلمات‌های اروپایی ضمن قدردانی از نقش سیاست خارجی متوازن عراق در بین کشورهای منطقه و عربی تأکید کردند که کشورهای اتحادیه اروپا تمایل دارند همکاری خود را با دولت عراق افزایش دهند و از برنامه‌های این کشور حمایت کنند.

این سفرا با تأکید بر اینکه نظر اتحادیه اروپا و عراق در خصوص بحران کنونی در منطقه یکی است، تاکید کردند که به نخست‌وزیر و اقدامات او در عرصه داخلی و خارجی اطمینان دارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها