کد خبر: 292437
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

بازگشت آرام سوریه به جایگاه منطقه‌ای

کشورهای عربی به تدریج در حال بازگشت به سوریه هستند و رئیس‌جمهور این کشور، که با کمک و حمایت متحدانش، روسیه و ایران، موفق به حفظ جایگاه داخلی خود شده، امروز در حال بازیابی جایگاه منطقه‌ای خویش است.

بازگشت آرام سوریه به جایگاه منطقه‌ای
کد خبر: 292437
|
۱۳۹۸/۰۲/۲۰ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کشورهای عربی به تدریج در حال بازگشت به سوریه هستند و رئیس‌جمهور این کشور، که با کمک و حمایت متحدانش، روسیه و ایران، موفق به حفظ جایگاه داخلی خود شده، امروز در حال بازیابی جایگاه منطقه‌ای خویش است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، موسسه تحقیقاتی پژوهشی «Observer Research Foundation»، طی گزارشی در این‌باره اعلام کرد: به تدریج شمار کشورهایی که حریم هوایی با سوریه را گشوده‌اند بیشتر می‌شود، در حالی که می‌توان گفت دمشق در مسیر بازگشت به ساختار منطقه قرار گرفته است.

به گزارش این موسسه، علاوه بر کشورهای همجوار و کشورهای عضو اتحادیه عرب که به تدریج در حال بازگشت به سوریه هستند، کشورهای مجموعه بریکس، که یک ساختار جهانی برای کمک به موسسات مالی و اقتصادی جهت شکستن قبضه آمریکایی-غربی بر اقتصاد جهانی است، نیز در حال فعال‌تر کردن حضور دیپلماتیک خود در دمشق هستند.

دو شرکت هواپیمایی سوریه نیز پروازهای خود را به بسیاری از پایتخت‌های عربی از سر گرفته‌اند و علاوه بر پروازهای روزانه‌ای که به امارات متحده عربی، عربستان، عراق و کویت دارند، برنامه‌هایی هم برای ازسرگیری پرواز خود به اردن ترتیب داده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها