کد خبر: 292117
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۳:۰۴:۰۷
| |

وزیر دفاع فرانسه:

هیچ چیز بدتر از خروج ایران از برجام نیست

وزیر دفاع فرانسه در واکنش به تصمیمات ایران در زمینه توافق هسته‌ای گفت: «چیزی بدتر از خروج ایران از برجام وجود ندارد و اروپایی‌ها خواهان زنده نگه داشتن آن هستند».

هیچ چیز بدتر از خروج ایران از برجام نیست
کد خبر: 292117
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۸ ۱۳:۰۴:۰۷

اعتمادآنلاین| «فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در واکنش به بیانیه دولت ایران درباره پایان دو تعهد برجامی این کشور و دادن مهلت 60 روزه به طرف‌های باقیمانده در این توافق برای عمل به تعهداتشان گفت: چیزی بدتر از خروج ایران از برجام وجود ندارد.

به دنبال تشدید مواضع ضدایرانی دولت آمریکا و تعلل اروپایی‌ها در اجرای وعده‌ها و تعهدات برجامی آنها، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، از امروز 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

ساعتی بعد از این تحولات در ایران، مقام‌های دیگر کشورهای عضو برجام به توقف بخشی از تعهدات برجامی توسط ایران واکنش نشان دادند.

«فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه در این ارتباط گفت: «چیزی بدتر از خروج ایران از برجام وجود ندارد و اروپایی‌ها خواهان زنده نگهداشتن آن هستند».

اظهارنظر این مقام ارشد فرانسوی در حالی مطرح شده که با وجود وعده‌های کشورهای اروپایی در رابطه با همکاری با ایران به منظور تحقق مزایای اقتصادی حاصل از تعهد به برجام، این وعده‌ها در عمل به جایی نرسیده است.

وزیر دفاع فرانسه که با شبکه «بی‌اف‌ام» و رادیو «آر ام سی» مصاحبه می‌کرد، از احتمال اعمال تحریم ایران توسط اروپا در صورت نقض برجام خبر داد.

پارلی گفت: «این موضوع (اعمال تحریم ایران) شاید یکی از مسائلی باشد که مورد بررسی قرار گیرند. امروز، ایران تحت تحریم‌های اروپا نیست، برای اینکه ایران تاکنون همیشه به تعهداتش احترام گذاشته است. اگر به این تعهدات احترام گذاشته نشود، طبیعی است که این موضوع مورد سوال واقع خواهد شد».

تهدید تحریمی ایران توسط این مقام فرانسوی در حالی مطرح شده که دولت آمریکا هجدهم اردیبهشت ماه 1397 (دقیقا یک سال قبل) از برجام خارج شد و تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای علیه ایران را مجددا برگرداند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها