کد خبر: 291108
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۶:۰۲
| |

وزارت خارجه افغانستان کاردار پاکستان را فراخواند

به دنبال حمله نظامیان پاکستان به نیروهای مرزی افغانستان و کشته شدن چهار غیرنظامی امروز یکشنبه وزارت خارجه افغانستان کاردار پاکستان را در کابل فراخواند.

وزارت خارجه افغانستان کاردار پاکستان را فراخواند
کد خبر: 291108
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۴:۵۶:۰۲

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که به علت نقض حریم هوایی افغانستان و موشک پراکنی‌های نیروهای پاکستانی علیه بخش‌هایی از کشور افغانستان ، کاردار سفارت پاکستان برای ابلاغ تذکر و هشدار فراخوانده شد.


به گزارش شبکه خبری طلوع نیوز، بر اساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، نماینده پاکستان فراخوان شد تا از اسلام آباد بخواهیم که به ‌صورت صادقانه با این گروه‌ها مقابله کند.


روز پنجشنبه هفتهٔ گذشته، چهار غیر نظامی در جریان حملات نیروهای پاکستانی بر بخش‌هایی از مرز مشترکش با شهرستان سپیره استان خوست افغانستان جان باختند و پنج تن دیگر نیز زخمی شدند.


«عادل حیدر»، سخن‌گوی فرماندهی پلیس خوست می‌گوید که حملات نظامیان پاکستان، حوالی پنج‌شنبه شب بر منطقه‌های سورکوت، پخه میله و افغان دبی این استان انجام شدند که در نتیجه 20خانه آسیب دید.


اما مقام‌های پاکستانی گفته بودند که یک روز پیش از این حملات، نزدیک به 70 جنگجو به پاسگاه‌های نیروهای پاکستانی در نزدیک مرز وزیرستان شمالی حمله کردند که در نتیجه آن سه سرباز پاکستانی کشته شدند و هفت تن دیگر زخم برداشته‌اند.


وزارت خارجهٔ پاکستان در هم آن زمان از احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام‌آباد در واکنش به آنچه که حمله جنگجویان بر نیروهای پاکستانی از خاک افغانستان گفته می‌شود، خبر داد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها