کد خبر: 291009
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۲۱:۰۰
| |

گزارش سی.ان.ان از کتاب جدید خبرنگار نیویورک تایمز؛

اوباما، هیلاری کلینتون را مقصر شکست در انتخابات می‌دانست

شبکه خبری سی.ان.ان با اشاره به انتشار تازه‌ترین کتابی که توسط خبرنگار نشریه نیویورک تایمز نوشته شده، عنوان کرد: باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا در پی شکست هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا سال 2016بهت زده شده و او را مقصر شکست شناخته بود.

اوباما، هیلاری کلینتون را مقصر شکست در انتخابات می‌دانست
کد خبر: 291009
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۱:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه خبری سی.ان.ان گفت: اوباما هیلاری کلینتون را مقصر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری می دانست.

بنابراین گزارش، این کتاب تحت نام «اوباما: یادآوری تاریخ» توسط «پیتر بیکر» (Peter Baker) خبرنگار نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نگاشته شده و قرار است هفته آینده توزیع شود.


سی.ان.ان در ادامه این گزارش تاکید می کند: در بخشی از کتاب، اوباما از اینکه رای دهندگان آمریکایی به جای کلینتون به ترامپ رای داده اند را نوعی توهین شخصی به خود تلقی کرد، اوباما پس از پیروزی ترامپ مبهوت و درهم فروریخت.


تارنمای خبری سی.ان.ان نوشت: اوباما یک هفته پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری 2016میلادی، درجریان نشستی با کارکنان کاخ سفید در دفتر خود، نتیجه انتخابات را «آزار دهنده» و «عذاب آور» خواند.


نویسنده این کتاب می نویسد که اوباما عمیقا نسبت به (پیروزی) ترامپ بدگمان و شگفت زده بود که چرا رای دهندگان آمریکایی ترامپ را به جای هیلاری کلینتون پرتجربه انتخاب کرده اند.


سی.ان.ان افزود: نویسنده این کتاب نوشته است که اوباما و برخی از مشاورانش، شخص هیلاری کلینتون و ستاد انتخابی او را مقصر نتیجه انتخابات 2016 دانسته اند به ویژه اینکه رئیس جمهوری وقت آمریکا (باراک اوباما) بسیار از این انتخاب شوک زده شده بود.


بنابراین گزارش در بخشی از کتاب آمده است: اوباما و تیمش، مقصیر اصلی را متوجه هیلاری کلینتون دانسته که نتوانسته سابقه قوی سیاسی و سلامت اقتصادی خود را به پیروزی بدل سازد.


سی.ان.ان در ادامه نوشت: اوباما که مانع از حضور «جو بایدن» معاون خود در انتخابات 2016 شده بود، از پیروزی هیلاری کلینتون مطمئن بود.


بیکر نوشته است: اوباما در روز انتخابات مانند دیگر مردم کشور بیدار شد، با این تصور که وی قرار نیست تا «کیف فوتبال»(کیف کدهای اتمی) را به دونالد ترامپ بسپرد، اوباما تصور می کرد ترامپ تنها یک «شومن تلویزیونی» است.


بیکر در بخشی از کتابش نوشته: در شب انتخابات، اوباما در کاخ سفید مشغول تماشای فیلم بوده که اندک اندک نشانه‌های نگرانی نمایان می شود.


بنابراین گزارش، بیکر در ادامه نوشته است: «میشل اوباما» بانوی اول وقت آمریکا به اوباما گفته بود: «چی؟!» نتایج در فلوریدا به نظر عجیب می آید.


سی.ان.ان درادامه این گزارش نوشت: در جریان دیدار ترامپ با اوباما پس از انتخابات آمریکا که در دفتر کاخ سفید انجام شد، اوباما به خبرنگاران گفته که وی «دلگرم» شده است اما اوباما به نظر از این مواجه متحیر مانده بود.


دونالد ترامپ درانتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا باوجود آرای بالای مردمی هیلاری کلینتون، توانست با کسب 304 رای الکترال موسوم به 'انجمن گزینشگران' در قبال 227 رای الکترال هیلاری کلینتون به پیروزی دست یابد.


آرای مردمی هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 آمریکا 65 میلیون و 853 هزار و 514 رای اعلام شد این درحالی بود که دونالد ترامپ تنها توانسته بود 62 میلیون و 984 هزار و 828 رای مردمی به دست آورد.


بسیاری در همان زمان سخن از تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه زدند بطوری که «رابرت مولر» بازپرس ویژه کمیته بررسی مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا پس از 22 ماه تحقیق دراین زمینه و با انتشار 400 صفحه گزارش، با قطعیت نتوانست ترامپ را دراین زمینه متهم کند، اما کنگره و دمکرات ها درتلاش برای استیضاح وی هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها