کد خبر: 290524
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۸:۴۶:۵۳
| |

برای نخستین بار از سوی انگلیس اعلام شد؛

وضعیت اضطراری اقلیمی و زیستی در جهان

بعد از تشدید تظاهرات فعالان محیط زیست با نام «شورش علیه انقراض» لایحه‌ای برای مقابله با شرایط آب و هوایی در پارلمان انگلیس به تصویب رسید.

وضعیت اضطراری اقلیمی و زیستی در جهان
کد خبر: 290524
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۸:۴۶:۵۳

اعتمادآنلاین| پارلمان انگلیس وضعیت اضطراری اقلیمی و زیستی اعلام کرد. این نخستین بار در جهان است که یک کشور در خصوص شرایط آب و هوایی اعلام وضعیت اضطراری می‌کند.

به دنبال تشدید تظاهرات فعالان محیط زیست با نام «شورش علیه انقراض» لایحه‌ای در پارلمان انگلیس به تصویب رسید تا بر اساس آن با تغییرات اقلیمی که در جهان در حال رخ دادن است مقابله شده و راهکاری عملی ارائه شود.

یک رسانه انگلیسی نوشت، در حال حاضر در حدود 49 میلیون نفر در سراسر جهان بر اساس این بیانیه در شرایط وضعیت اضطراری اقلیمی و زیستی زندگی می‌کنند.

در حالی که هیچ تعریف دقیقی از آنچه که منجر به اعلام وضعیت اضطرار اقلیمی شده وجود ندارد، این لایحه کشور انگلیس را همانند قرار دادن در وضعیت جنگ با شرایط آب و هوایی و محیط زیستی در مرکز سیاست تام انگلیس قرار می‌دهد به جای آنکه در حاشیه تصمیمات سیاسی قرار دهد.

انگلیس به لحاظ قانونی متعهد است تا سال 2050 هشتاد درصد تولید گاز دی اکسید کربن را کاهش دهد. به تازگی انگلیس در میان 18 کشور توسعه یافته شناخته شده است که در دهه اخیر میزان تولید گاز دی اکسید کربن را کاهش داده است.

برخی از شهر‌ها و شورا‌های محلی سیاست‌های مربوط به وضعیت اضطراری آب و هوا را در نظر گرفته اند و تصمیم دارند تا سال 2030 میزان گاز‌های گلخانه‌ای را با جایگزین کردن انرژی‌های تجدیدپذیر را به صفر برسانند.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها