کد خبر: 290474
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۴:۴۴:۲۳
| |

پنتاگون اعلام کرد؛

چین برای حمایت از جاده ابریشم پایگاه‌های نظامی بیشتری در جهان احداث می‌کند

پنتاگون اعلام کرد پکن ممکن است برای حمایت از پروژه «یک کمربند یک جاده»، پایگاه‌های نظامی بیشتری در سراسر جهان احداث کند.

چین برای حمایت از جاده ابریشم پایگاه‌های نظامی بیشتری در جهان احداث می‌کند
کد خبر: 290474
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۳ ۱۴:۴۴:۲۳

اعتمادآنلاین| پنتاگون در گزارش خود به کنگره آمریکا در خصوص پیشرفت‌های نظامی و امنیتی چیناعلام کرد پکن ممکن است برای حفاظت از سرمایه‌گذاری خود در پروژه «یک کمربند یک جاده» پایگاه‌های نظامی بیشتری در سراسر جهان احداث کند.

بنا بر گزارش پنتاگون، چین در حال حاضر یک پایگاه نظامی در جیبوتی دارد و مکان‌های احتمالی دیگر برای احداث پایگاه‌های بیشتر ممکن است در خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و غرب اقیانوس آرام باشد.

در این گزارش بر پافشاری چین برای «احداث پایگاه‌های نظامی بیشتر در کشور‌هایی که با آن‌ها روابط دوستانه بلندمدت و منافع راهبردی مشترک دارد، مانند پاکستان» تاکید شده است.

گزارش پنتاگون به کنگره می‌گوید از جمله مواردی که پاکستان را برای احداث پایگاه‌های نظامی بیشتر مستعد می‌سازد سابقه این کشور در حضور نیرو‌های نظامی خارجی در آن است.

دومین نشست بین المللی کمربند و جاده با حضور هیئت‌هایی از 110 کشور هفته گذشته در پکن برگزار شد. کشور‌های آسیایی و اروپایی استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آوردند.

پروژه زیرساختی «کمربند و جاده» مشهور به «جاده ابریشم جدید» در سال 2013 از سوی چین کلید خورد و در حالیکه در آن سال تنها 64 کشور توافق‌هایی را در راستای حمایت از این پروژه امضا کرده بودند اکنون تعداد این کشور‌ها به 115 عدد رسیده است. هدف اصلی این طرح ارتقای اتصال همه جانبه از طریق ایجاد زیرساخت‌هاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها