کد خبر: 289612
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۰:۵۸:۱۳
| |

شورای امنیت خواستار پایان نقض حقوق فلسطینی‌ها شد

شورای امنیت ضمن محکومیت اقدامات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مساله فلسطین، خواستار توقف تمامی اقدامات این رژیم علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ موضعگیری‌هایی بین‌المللی برای پایبندی اسرائیل به توافقنامه‌های بین‌المللی شد.

شورای امنیت خواستار پایان نقض حقوق فلسطینی‌ها شد
کد خبر: 289612
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۱۰:۵۸:۱۳

اعتمادآنلاین| شورای امنیت در جلسه‌ای به ریاست آلمان به بررسی تمامی اقدامات انجام‌شده درباره مساله فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی در طول چهار ماه گذشته علیه فلسطینی‌ها پرداخت.

رزماری دیکارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی نسبت به افزایش درگیری‌های اسرائیلی و فلسطینی که منجر به تغییر وضعیت سیاسی شده، هشدار داد و گفت: تلاش‌های سازمان ملل مدام مورد مانع‌تراشی قرار می‌گیرند.

دیکارلو به شورای امنیت گفت: آمال درباره تشکیل راه حل دو کشوری با نگرانی‌های روزافزون درباره آینده مبهم فلسطین جایگزین شده و امکان تشکیل کشور فلسطین که قابل حیات بوده در حال نابودی است.

ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل نیز در سخنرانی که در این جلسه داشت، نسبت به شرایط حال حاضر فلسطین و وخامت آن در پی ادامه شهرکسازی‌ها، بازداشت‌ها، یورش سربازان اسرائیلی به خانه‌های فلسطینی‌ها و نیز قتل کودکان هشدار داد.

ریاض منصور گفت‌: ما طرح صلح آمریکا را نمی‌پذیریم و بارها تاکید کرده‌ایم که هر گونه طرحی برای فلسطین که در آن به قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متکی نباشد و در آن حقوق فلسطینی‌ها رعایت نشود، هرگز عادلانه نبوده و موفق نخواهد شد.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد، به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر اراضی اشغالی به منزله نقض قوانین بین‌المللی بوده و اینکه آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته، به منزله نادیده گرفتن تمامی اقدامات بین‌المللی برای برقراری صلح و نیز راه‌حل تشکیل دو کشور است.

این مسؤول فلسطینی افزود: ما نه تنها با اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر اراضی اشغالی مخالف هستیم، بلکه بر این باوریم دیگر کشورها نباید از هر تغییری استقبال کرده و هر گونه وضعیت جدیدی را که ناشی از نقض قوانین بین‌المللی است، بپذیرند.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در ادامه تاکید کرد: سکوت جامعه جهانی و خودداری آن از محاکمه اسرائیل بابت جنایت‌هایش دلیل اصلی استمرار اقدامات این رژیم علیه فلسطینی‌ها، مصادره اراضی‌شان، سرکوب راهپیمایی‌های مسالمت آمیز آنها و سرقت بخش بزرگی از درآمدهای مالیاتی فلسطین است.

منصور همچنین از جامعه جهانی خواست اشغالگری و سیاست توسعه شهرک‌ها و نقض حقوق بشر را به این دلیل که اسرائیل واقعیات را تغییر داده و بهانه‌های مختلف امنیتی و مذهبی را مطرح می‌کند، به عنوان وضعیت عادی جاری در این منطقه مورد اذعان قرار دهد.

تشکیلات خودگردان فلسطین با هر گونه توافقنامه، سازش و یا طرحی که در آن کشور فلسطین بر اساس مرزهای 1967 و پایتختی قدس شرقی به رسمیت شناخته نشود، مخالفت کرده و میانجی گری آمریکا در هر گونه روند صلحی را به دلیل حمایتش از اسرائیل نمی‌پذیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها