کد خبر: 288591
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۳:۳۴:۵۱
| |

روسای جمهور مصر و روسیه در پکن دیدار کردند

روسای جمهور مصر و روسیه طی دیداری تحولات وضعیت سوریه و لیبی را مورد بررسی قرار داده و تاکید کردند، درباره درگیری‌های منطقه بر راه‌حل‌های سیاسی پایبند هستند.

روسای جمهور مصر و روسیه در پکن دیدار کردند
کد خبر: 288591
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۳:۳۴:۵۱

اعتمادآنلاین| در حاشیه دومین مجمع همکاری بین‌المللی طرح «کمربند و جاده» در پکن، «عبدالفتاح سیسی» رئیس‌جمهور مصر و «ولادیمیر پوتین» همتای روسی او با یکدیگر دیدار کردند.

در بیانیه ریاست‌جمهوری مصر آمده است: دو طرف برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی و درباره برخی از درگیری‌های موجود در خاورمیانه و در راس آن آخرین تحولات موجود در لیبی، بحران سوریه و مساله فلسطین بحث و تبادل نظر کردند.

طبق این بیانیه، روسای جمهور مصر و روسیه تاکید کردند، درباره درگیری‌های منطقه بر راه‌حل‌های سیاسی براساس اصول ذی‌ربط بین‌المللی پایبند هستند تا امنیت و ثبات به کشورهای منطقه بازگشته و اتحاد و حاکمیت اراضی آنها حفظ شود.

همچنین دو طرف به بررسی از سرگیری پروازهای روسیه به مصر و همکاری مشترک در زمینه امنیت و مبارزه با تروریسم پرداختند.

پرواز هوایی میان دو کشور به دنبال انفجار هواپیمای شرکت مسافربری روسیه در اکتبر 2015 متوقف شد، این هواپیما کمی پس از اینکه از فرودگاه شرم‌الشیخ واقع در شمال شرق مصر برخاسته بود، منفجر شد و در اثر آن 224 تن جان باختند. گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجار را برعهده گرفت. در ماه آوریل 2018 پرواز هوایی میان دو کشور به صورت جزئی پس از توقف دو ساله از سر گرفته شد.

فعالیت مجمع همکاری بین‌المللی طرح «کمربند و جاده» که از روز جمعه در پکن آغاز شده، امروز نیز ادامه دارد و 37 کشور در آن مشارکت دارند و به ارائه افکار و پیشنهادات درباره طرح کمربند و جاده می‌پردازند؛ طرحی که رئیس‌جمهور چین در سال 2013 آن را مطرح کرد و هدف از آن سرمایه‌گذاری کلان برای توسعه زیرساخت گذرگاه‌های اقتصادی منطقه‌ای است که بیش از 70 کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها