کد خبر: 288558
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۳:۰۰:۳۹
| |

پلوسی:

خروج ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی اشتباه است

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، خروج ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی را محاسبه‌ای غلط و تصمیمی به ضرر منافع ملی آمریکا توصیف کرد.

خروج ترامپ از معاهده تجارت تسلیحاتی اشتباه است
کد خبر: 288558
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۷ ۱۳:۰۰:۳۹

اعتمادآنلاین| خبرگزاری اسکای‌نیوز نوشت: نانسی پلوسی ضمن انتقاد شدید از سیاست ترامپ در خروج از معاهده تجارت تسلیحاتی، تصمیم او را کاملاً در تضاد با منافع و امنیت ملی آمریکا خواند.


روز گذشته (6 اردیبهشت 98) رئیس‌جمهوری آمریکا در جمع انجمن سلاح آمریکا اعلام کرد که واشنگتن امضای خود را از معاهده تجارت تسلیحاتی پس می‌گیرد. دونالد ترامپ که همواره با سیاست‌های دموکرات‌ها در کنترل تسلیحات مخالفت داشته است، افزود: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که دیوانسالاری خارجی، اصلاح دوم قانون اساسی شما را زیر پا بگذارد.


با اینکه ترامپ سعی در توجیه تصمیم خود به بهانه تعهد به قانون اساسی آمریکا را دارد، پلوسی تصمیم او را خوش‌خدمتی به تولیدکنندگان داخلی سلاح دانست و افزود: با چنین اقداماتی امنیت ملی آمریکا بیش از هر زمانی دیگر در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.


رئیس‌جمهوری ترامپ تاکنون از توافق‌های بین‌المللی همچون توافق آب‌و‌هوایی پاریس، توافق هسته ای ایران، توافق موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، توافقنامه آسیا-پاسیفیک، پیمان جهانی سازمان ملل برای بهبود مهاجران و پناهندگان خارج شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها