کد خبر: 288242
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۴:۴۳
| |

نماینده ویژه سازمان ملل با معاون سیاسی رهبر طالبان دیدار کرد

منابع خبری اعلام کردند که نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان با «ملابرادر» معاون سیاسی رهبر طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر درباره مذاکرات صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

نماینده ویژه سازمان ملل با معاون سیاسی رهبر طالبان دیدار کرد
کد خبر: 288242
|
۱۳۹۸/۰۲/۰۶ ۱۲:۱۴:۴۳

اعتمادآنلاین| منابع خبری اعلام کردند که «تدامیچی یاماموتو» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به قطر سفر کرده و با «ملابرادر» معاون سیاسی رهبر طالبان درباره روند صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

تاکنون جزئیاتی از این گفت‌وگوها منتشر نشده است اما این دیدار پس از تشدید تنش‌ها بین طالبان و دولت افغانستان صورت می‌گیرد که تلاش‌های سازمان ملل برای میانجگری در روند صلح این کشور را نشان می‌دهد.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز در بیانیه‌ای دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان را با ملابرادر و سایر اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر تائید کرده است.

او تصریح کرد که نماینده ویژه سازمان ملل و هیئت همراه وی با ملابرادر و اعضای دفتر سیاسی طالبان درباره روند صلح، تلفات غیرنظامیان و فعالیت‌های بشردوستانه در مناطق تحت کنترل این گروه در افغانستان صحبت کرده است.

سخنگوی طالبان افزود: ملابرادر در این دیدار از نماینده ویژه سازمان ملل خواسته است تا اصل بی‌طرفی را در منازعات افغانستان رعایت کرده و مسئولیت خود را به درستی انجام دهد.

به گفته مجاهد، نماینده ویژه سازمان ملل از توجه این گروه نسبت به لزوم کاهش تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها نیز ابراز امتنان کرده است.

این در حالی است که تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی صلح تاکنون نتیجه‌ای در پی نداشته است و اختلافات جدی بین دولت افغانستان و طالبان درباره ترکیب فهرست هیئت مذاکره‌کننده وجود دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها