کد خبر: 282985
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۸:۲۲:۰۰
| |

عراقچی:

تصمیم آمریکا با پاسخ قاطع و صریح مواجه می‌شود/ دیگر نیروهای آمریکایی را سرباز معمولی نمی‌دانیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصمیم اخیر آمریکا در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را خطایی راهبردی دانست و گفت: این تصمیم تحولی بسیار جدی میان تهران و واشنگتن است که با پاسخی قاطع و صریح مواجه می‌شود.

تصمیم آمریکا با پاسخ قاطع و صریح مواجه می‌شود/ دیگر نیروهای آمریکایی را سرباز معمولی نمی‌دانیم
کد خبر: 282985
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۰ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعباس عراقچی در گفت‌وگویی تلفنی با تلویزیون، درباره اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران تصریح کرد: آمریکایی‌ها مسئول بسیاری از جنایت‌ها از حمله به هواپیمای مسافربری ما گرفته تا اتفاقات یمن، سوریه، فلسطین و حمایت از داعش هستند؛ وزارت خارجه، سنتکام و فرماندهان و نیروهای عملیاتی آمریکا در همه آنها مشارکت دارند و می‌توانند به عنوان عامل تروریستی مورد شناسایی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نامه دکتر ظریف نیز در همین راستا بود و مورد تایید شورای عالی امنیت ملی قرار گرفت، افزود: شورای عالی امنیت ملی طی بیانیه‌ای سنتکام و نیروهای وابسته به آن را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرد که این اقدام می‌تواند تبعات سنگینی برای منطقه داشته باشد.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: از الان نیروهای آمریکایی در منطقه از نظر ما سربازان معمولی نخواهند بود. آنها نیروهای تروریستی و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیز پایگاه‌های تروریستی هستند و نوع برخورد ما با آنها حتما نسبت به گذشته متفاوت خواهد بود.

عراقچی افزود: نیروهای آمریکایی در خلیج فارس تردد دارند و پاسداری از خلیج فارس نیز به عهده سپاه است.

وی با بیان اینکه سفیر سوییس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار کرده است، گفت: از طریق سفیر سوییس پیام صریح و مستقیم به آمریکا دادیم که اگر این کار را بکند اقدام متقابل ما صریح و سریع و مسئولیت مستقیم هر حادثه بعد از آن با آمریکا خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها