کد خبر: 282933
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۴:۵۲:۲۱
| |

اردوغان:

تمامی اقدامات نتانیاهو مغایر قوانین بین‌المللی است

رئیس‌جمهور ترکیه پیش از سفر به مسکو اعلام کرد: تمام اقدامات بنیامین نتانیاهو مغایر با حقوق بین‌الملل است و تا به امروز هیچ کار قانونی انجام نداده است.

تمامی اقدامات نتانیاهو مغایر قوانین بین‌المللی است
کد خبر: 282933
|
۱۳۹۸/۰۱/۱۹ ۱۴:۵۲:۲۱

اعتمادآنلاین| «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه پیش از سفر به مسکو در جمع خبرنگاران گفت: تمام اقدامات بنیامین نتانیاهو مغایر با حقوق بین‌الملل است و تا امروز هیچ کار قانونی انجام نداده است. اقدامات وی مغایر با تصمیمات سازمان ملل است. البته با پشتیبانی آمریکا این گام‌ها را برداشته است. در مسئله بیت‌المقدس، بلندی‌های جولان و کرانه باختری نیز با حمایت آمریکا حرکت کرده است.

وی ادامه داد: اما تاکنون در شورای امنیت سازمان ملل علیه این اقدامات قطعنامه‌ای تصویب نشده است. آنها یک آینده تاریک را برای خاورمیانه آماده می‌کنند.

اردوغان تصریح کرد: کرانه باختری متعلق به فلسطینیان است اقدام نتانیاهو در الحاق شهرک‌های اسرائیلی کرانه باختری یک اشغالگری دیگر از سوی اسرائیل است ترکیه کنار فلسطینیان است.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت که در نظر دارد درباره عملیات نظامی احتمالی ترکیه در سوریه با پوتین صحبت کند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اعتراض حزب عدالت و توسعه نسبت به نتایج انتخابات محلی و در خواست بازشماری آرا گفت: غیرممکن است که کاندیدای اپوزیسیون بتواند ادعای پیروزی در انتخابات استانبول داشته باشد با 10 میلیون رای اختلاف دو کاندیدا 13- 14 هزار رای است. روند حقوقی آغاز شده است. شورای عالی انتخابات این روند را پیگیری خواهد کرد اما ما شاهد جرایم و خرابکاری‌های سازماندهی شده در جریان انتخابات بودیم.

وی اضافه کرد: ما به دنبال تقویت روابط با روسیه و همکاری‌ها هستیم در دیدار با همتای روسی‌ام درباره لغو روادید گفت و گو خواهیم کرد.

رییس‌جمهور ترکیه افزود: همچنین در این سفر تجار دو کشور با یکدیگر نشستی برگزار خواهند کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها